blowjobs

brevkassespørgsmål

blowjobs

brevkassespørgsmål af
magnus
17 år
Oprettet 4 år 3 uger siden

hej jeg har et problem.

jeg har en kæreste og vi er begge meget glade for hinanden og acceptere hinandens grænser. hun har ikke rigtigt lyst til at give blowjobs og det forstår jeg godt, for det ville jeg nok heller ikke, hvis det var mig.

det er bare begyndt at gå mig på. hver gang at jeg ser en film eller hører nogen snakke om blowjobs, så for jeg en mærkelig fornemmelse i maven. det mest naturlige ville være at lade være med at snakke om det, men mine veninder snakker om hvordan de giver deres kærester blowjobs. jeg vil bare ikke følge mig udenfor. jeg bliver helt vildt jaloux, som om det opsluger mig inden i. jeg bliver normalt aldrig jaloux, faktisk kan min kæreste blive irreteret over at jeg ikke bliver det.

jeg har ikke lyst til at bede hende om det for jeg acceptere at hun ikke har lyst. selvom jeg engang imellem prøver lykken (udenheld)

hun ville engang gerne gøre det, altså i starten af vores forhold men ikke længere.

hvad skal jeg gøre.

Svar:

Hej med dig, tak for dit spørgsmål til brevkassen.

Det er rigtig dejligt, at du er i et forhold, hvor I er glade for hinanden og respekterer hinandens grænser. Det lyder til at være et godt grundlag for et forhold.

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at at stå i en situation, hvor den ene part har lyst til noget sexuelt, som den anden ikke har lyst til - hvad end det drejer sig om oralsex, eller noget andet. Sex skal både være dejligt for dig og for din kæreste, og det er vigtigt, at ingen af jeres grænser overskrides. Det kan jeg også høre, at du er meget opmærksom på, i og med at du skriver, at du gerne vil acceptere, at hun ikke lyst til at give dig et blowjob.

Jeg har svært ved at høre ud fra dit spørgsmål, om grunden til, at du gerne vil have oralsex fra din kæreste, er fordi du virkelig har lyst til oralsex eller om det hovedsageligt er fordi, du føler dig udenfor, når dine veninder snakker om oralsex? Hvis du kan mærke, at det er fordi, du føler dig udenfor, kan det være, at det også kan hjælpe at arbejde lidt med den følelse? Måske er det okay, at alle par ikke laver det samme, når de har sex? Der vil i hvert fald nok altid være noget ens venner eller bekendte gør, når de har sex, som man ikke kan genkende fra sit eget sexliv.  Jeg tænker, at det vigtigste er, at det er rart for dig og din kæreste, når I har sex - uanset hvad andre gør, når de er sammen.

Hvis du har spurgt din kæreste flere gange, om hun har lyst til at give dig et blowjob, men hun siger nej, kan det godt være, at hun føler sig lidt presset - også selvom det ikke er din mening at presse hende. Måske kan I prøve at snakke sammen om jeres sexliv mere generelt. Hvad tænder hende? Er der noget I er usikre omkring osv.? Det kan være, hvis du spørger interesseret ind til, hvad hun godt kunne tænke sig, eller hvad hun kan li', at I kan få en god snak. Jeg ved godt at det måske kan virke akavet at snakke om sex, men det er nemmere at få et godt sexliv sammen, hvis man kan snakke åbent og ærligt om, hvad man godt kan li'. Måske kan du prøve at fortælle hende, at du ikke ønsker at presse hende til noget, som hun ikke har lyst til seksuelt, og at du er ked af, hvis det har virket, som om at du har prøvet/ prøver at presse hende, men at du er interesseret i at høre, hvordan det kan være, at hun ikke har lyst til oralsex. Måske er der en specifik grund - fx at hun er usikker på, om hun gør det rigtigt, at hun har nogle betænkeligheder ved hygiejne eller noget helt tredje. Du skriver også selv, at du heller ikke ville havde lyst til at give blowjobs, hvis du var i din kærestes sted. Jeg tænker lidt over, hvad der er for nogle tanker, der ligger bag ved, at du skriver det. Er det fordi, der er noget ved at udføre oralsex, som heller ikke tiltaler dig? Måske kan du tænke lidt over, hvordan det kan være du heller ikke ville havde lyst til at give blowjobs, hvis du var i hendes sted. Det kan være at nogle af de forbehold, du har overfor oralsex, vil hjælpe dig til at forstå din kæreste bedre.
Det kan også være, at hun ikke udfører oralsex på dig, fordi hun selv godt kunne tænke sig, at du gav hende mere oralsex. Det er dog vigtigt for mig at sige, at sex er ikke efter princippet "noget for noget". Så uanset hvad du gør af rare ting ved din kæreste, eller hun gør af rare ting ved dig, kommer den anden ikke til at "skylde". Som sagt kan der være flere forskellige grunde til, at hun ikke giver dig blowjobs, men medmindre I snakker sammen om jeres sexliv, vil det forblive ved spekulationer, som kan vise sig slet ikke at være rigtige.

Jeg håber at I får en god snak, så I kan finde ud af, hvordan det er rart for jer begge at have sex og samtidig respektere hinandens grænser.

Med venlig hilsen Christine

Krestines billede
Christine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål