ble`er

brevkassespørgsmål

ble`er

brevkassespørgsmål af
anonym
13 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej Cyberhus det er fordi jeg har et par spørgsmål jeg er en 13 årig dreng. Nogle gange kan jeg ikke mærke når jeg tisser det er kun små tisse ri når det sker jeg har æret til lægen med det og han sagde at vi bare skulle ligge nogle håndklæder under så gik det, men jeg kunne godt tænke mig både for at være ekstra beskyttet men også fordi jeg har en lille fetisch for det at gå med ble. og så blive skiftet og sådan noget ligesom en rigtig baby. En af grundene er også at jeg tænker at det kunne være dejligt bare at kunne tisse når man har lyst. Jeg har prøvet at tage nogle af min søsters og mors trusser og så 3-4 bind og bare tisset det var rigtig dejligt, men jeg kunne bare godt tænke mig en ble. Hvordan skal jeg sige det til min familie? Hvor kan man få ble`er til min størrelse? Plizzz svar Hvordan skal jeg spørge min mor om hun vil skifte mig

Svar:

Hej Anonym

Godt at du har været forbi lægen. Hvis du fortsat oplever at du nogle gange ikke kan mærke når du tisser, synes jeg faktisk du skal kigge forbi din læge igen.
Jeg er helt med på at du måske synes det er helt rart, at tisse lidt på den måde, men jeg tænker det er vigtigt at du er sikker på hvad årsagen er. Altså om der rent fysisk er et problem, som du skal være opmærksom på. Så er det selvfølgelig helt op til dig om du så fortsat vil tisse i bukserne fordi du synes det er rart.

I forhold til det her med bleer, er det muligt at købe bleer som er til voksne. De kan købes i alle mulige størrelser og former, så der findes helt sikkert også til dig. Men det er jo nok ikke så enkelt at gøre det uden hjælp fra dine forældre, så jeg tænker ikke der er så meget andet at gøre, end at springe ud i det og sige til din mor at du har brug for en ble, så du ikke får våde bukser når du har de her uheld.

I forhold til det her med at blive skiftet er det ikke helt så enkelt. Hvis nu du var i en situation, hvor du ikke selv kunne skifte en ble, kunne din mor sagtens hjælpe dig. Men som du beskriver det handler det ikke om at du ikke selv kan skifte en ble. Det handler mere om en seksuel fantasi, eller fetish, ved at blive skiftet. Der er ikke noget forkert ved at have sådan en seksuel fantasi, men det er okay at dele sådan en fantasi med sin mor. Det er nemlig slet ikke tilladt at udleve en seksuel fantasi sammen med sin mor.
Jeg tænker at du nok skal overveje om den her fantasi ikke bare skal blive ved med at være en fantasi indtil du er lidt ældre. Både fordi seksuelle fantasier kan ændre sig meget. Det er slet ikke sikkert at du har den her lyst når du bliver ældre. Hvis du har, kan du finde en partner på din egen alder der har lyst til at være en del af den her fantasi.

Så for at opsummere.

1. Tjek lige op med din læge endnu engang om hvad der er årsagen til det her problem. Vær helt sikker på at det ikke er noget alvorligt der skaber det her problem.
2. En ble er et godt alternativ til bind, så du undgår våde bukser. Men voksenbleer kan ikke købes alle steder, så snak med dine forældre om hjælp til at købe dem.
3. Den seksuelle fantasi, om at blive skiftet, bør du nok lige sætte på pause lidt. Fantasien er helt i orden, og du kan sagtens glædes over den. Men vent til du er ældre, og du kan afprøve det med en anden end din mor, hvis du stadig har lyst til den tid.

Mange hilsner
Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål