Blødninger på p piller

brevkassespørgsmål

Blødninger på p piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 1 år 2 måneder siden

Hej brevkasse Jeg er begyndt på p piller for en måned siden og har pletblødt alle dage siden, undtagen den første uge på p pillerne. Det irretere mig og min partner rigtig meget da vi ikke rigtig kan have sex. Hvad skal jeg gøre og hvad er det der sker med mig?

Svar:

Kære anonyme

Ved opstart af p-piller ses blødningsproblemer hos op til 50% i de første 3 måneder. Gennemblødninger forsvinder som regel efter de første 3 måneder.

Det lyder som om, at du tilhører en af dem, som oplever blødningsproblemer ifm. opstart af p-piller. Der kan dog være andre årsager til, at man bløder fra underlivet så som infektioner eller ved graviditet. Jeg anbefaler derfor at du opsøger din egen læge mhp. vurdering af dette.

Mvh

Hjalte, læge

hjaltes billede
Hjalte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål