Biseksuel?

brevkassespørgsmål

Biseksuel?

brevkassespørgsmål af
Simon
15 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Jeg har i et stykke tid skrevet med en anden dreng, han er lidt ældre end mig. Vi kunne begge to godt prøve at have sex, og vi har nærmest aftalt det. Er det en dårlig idé? Hvordan ved jeg at det er det jeg er til og hvad skal jeg holde mig væk fra når det er, fx Anal, oral, osv.

Svar:

Hej med dig

Det kan være meget forvirrende når man er i tvivl om sin seksualitet, og det er ret sejt at du har skrevet ind til os.

Når jeg læser dit brev, så bider jeg mærke i nogle forskellige ting. Du skriver at I har skrevet sammen, og det lyder ikke til at I har mødt hinanden endnu. Hvis det er rigtigt gættet, så synes jeg at I lige skal vente lidt med at eksperimentere seksuelt, før I har lært hinanden bedre at kende. For selvom du føler at du har lyst til at sex nu, så kan det godt ændre sig når I mødes. Og selvom du skriver at I nærmest har aftalt at I skal have sex, så må du altid gerne skifte mening. Han kan ikke tvinge dig til det, og du skal ikke tvinge dig selv, hvis det føles forkert. Det er, på den måde, kun dig der kan bedømme om det er en dårlig idé, men jeg tænker at det er rigtig vigtigt at I mødes på en anden måde først, så du kan føle dig tryg ved situationen og ved ham. Måske kan du foreslå at I tager i biografen eller mødes på en café? Når du ikke har mødt ham før, vil jeg i hvert fald anbefale at det er et sted hvor der også er andre mennesker. Så føler du dig ikke tvunget til noget og du er lidt mere kontrol over hvad der skal ske, frem for hvis I mødes hjemme hos ham, dig eller et andet privat sted.

I den forbindelse, så lyder det ikke til at du har haft sex før - i hvert fald ikke med en anden dreng - og det er vigtigt at man føler sig helt tryg når man har den første gang. Tryghed og tillid handler om at man kender hinanden og stoler på at den anden respekterer grænser. Det betyder også at der er respekt for at man altid må sige nej - selv hvis man er nøgne og det pludselig føles forkert. Det betyder også at man bevæger sig stille frem, og måske starter med at røre ved hinanden, før man springer til alt det med sex. Jo mere tid man bruger på at lære hinandens grænser og lyster at kende, jo mere tryg vil man også være, og i sidste ende vil det betyde bedre sex. Men start nu stille og roligt, og giv dig tid til at mærke efter hvad du tænker om det hele, og du synes det føles rart.

Når det så er sagt, så er det meget naturligt at være nysgerrig på sin seksualitet, og rigtig mange oplever at føle sig tiltrukket af både det samme og modsatte køn gennem livet. Så er der nogen som finder ud af at de er homoseksuelle (kun til det samme køn), mens andre betegner sig som biseksuelle (både til det samme og modsatte) og så er der rigtig mange som er heteroseksuelle (til det modsatte køn). Der er nogen som er meget lidt i tvivl om deres seksualitet, mens andre har brug for at afprøve forskellige ting, for at finde det der føles rigtigt. Begge dele er helt fine.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du går roligt frem med ham. Husk at det er okay at sige stop og nej, og at det er en god idé at vente lidt med sex, indtil I har mødt hinanden nogle gange og lært hinanden bedre at kende, så I begge føler jer trygge.

 Kærlig hilsen

Signe