Bange for om jeg kan styre mig selv

brevkassespørgsmål

Bange for om jeg kan styre mig selv

brevkassespørgsmål af
Jonathan
19 år
Oprettet 3 år 4 dage siden

Hej.

Jeg er en dreng på 19 år som har en dejlig kæreste jeg holder rigtig meget af! Vi har været sammen i snart 1,5 år, og har det rigtig godt sammen. Dog er jeg nogle gange bekymret for om jeg komme til at såre hende i fremtiden ved at gøre noget dumt, fx at være utro. Min bekymring opstår ved at jeg ofte har svært ved at styre mine tanker og har tendens til at gøre noget selvom jeg ved det er dumt. Her snakker vi dog små ting i hverdagslivet og ikke i nærheden af utroskab.

Dog har jeg også taget mig selv i at være nysgerrig på min lidt ældre stedsøsters krop, og hvordan den mon så ud, ved at kigge gennem nøglehullet til badeværelset. Har været spændt og helt op og køre i øjeblikket hvor jeg har gjort dette, men derefter har jeg fortrudt det og egetnlig følt at jeg har været min kæreste lidt "utro". Havde det ret dårlig med det da jeg kiggede første gang, og var tæt på at fortælle min kæreste det, men gjorde det ikke. Alligevel kom jeg til at kigge cirka 3 måneder senere, da jeg ikke kunne lade være. Her havde jeg det knap så skidt efter, men kan mærke det kommer i bølger hvor spændende min stedsøster er og hvor meget jeg har lyst til at se hendes krop. Har også tænkt over hvad jeg ville gøre hvis døren pludselig gik op eller hvis jeg blev opdaget (har kun gjort det 2 gange) for i mine tanker og fantasi drømmer jeg jo om at være sammen med hende, men ikke i virkeligheden for vil som sagt aldrig såre min kæreste på den måde, det er det værste jeg kunne forestille mig at gøre! Men omvendt er jeg så bekymret for ikke at kunne styre mine tanker og mig selv i øjeblikket. Det samme gælder hvis jeg er fuld i byen og der pludselig er en pige der lægger an på en. Det har jeg slet ikke rigtig prøvet pga corona, men det skræmnmer mig i fremtiden hvis det skulle ste at jeg ikke ville kunne modstå et tilbud i byen som jeg burde sige nej til. Min kæreste ved godt at jeg har disse bekymringer, men hun kender ikke til det med at jeg har luret på min stedsøster, hvilket jeg heller ikke rigtig har lyst til at fortælle, for jeg har kun kigget, og har jo ikke lyst til at handle på det, kun i min fantasi. Men er dog stadig i tvivl om jeg skjuler noget for hende, eller om det er okay at skjule sin fantasi for sin kæreste på den måde? Bekymrer mig mest om det med min stedsøster nu hvor jeg sidder og tænker på det, ellers har jeg faktisk ikke følt at jeg burde sige det, og jeg har heller ikke lyst til at fortælle hende om det, for det er jo bare en fantasi jeg har, hvor jeg godt nok har luret lidt, men ved ikke om det er normalt.

Håber i vil kunne hjælpe mig med mine bekymringer!

Svar:

Hej Jonathan.

Tak for dit brev.

Først vil jeg sige, at det er dejligt du har en kæreste som du holder rigtig meget af. Når vi holder af et andet menneske, så er det helt naturligt at der kan opstå en frygt eller bekymring for, at vi selv kan blive såret eller at vi kommer til at såre vores partner. Her er det rigtig godt, at I taler sammen om den bekymring du har, men det synes jeg også du skriver I gør. Det er rigtig godt. Vi kan alle komme til at gøre ting som er dumme, som du skriver, vi begår fejl. Her er det bare vigtigt at lære, at vores handlinger har konsekvenser. Så lær af de små fejltagelser i hverdagslivet og tænk scenarierne igennem. På den måde øver du dig i at styre dine mange tanker.

Nu til din bekymring angående dine fantasier om din stedsøster. Det er den bekymring der fylder mest i dig og det kan jeg virkelig godt forstå. Når du kigger på din stedsøsters krop igennem nøglehullet til badeværelset, og selvom du kun har gjort det to gange, så krænker du hendes privatliv og jeg er sikker på at hvis hun havde åbnet den dør, så ville hun have fundet det meget grænseoverskridende og hun ville højst sandsynligt blive rigtig ked af det eller vred på dig. Så det skal du stoppe med! Dog vil jeg sige, at det er helt normalt få en følelse af spænding ved det ”forbudte” og generelt at være nysgerrig på kvindekroppen. Men igen, så tænk over hvilke konsekvenser dine handlinger kan have. Det skal du øve dig i. Man kan nemlig godt øve sig i at styre sine tanker og distrahere sine tanker et andet sted hen.

Mange har fantasier, også af seksuel karakter, som de på ingen måde ønsker at føre ud i livet, men som blot hvirvler rundt i hovedet og giver en form for spænding. Det er helt normalt. Fantasier kan man godt dele med sin kæreste eller partner, hvis det er en fantasi, der involverer dem på en eller anden måde. Har du seksuelle fantasier der involverer din kæreste, så kan du sagtens dele dem med hende.

Håber du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner, Lisa.

cyberhuslisabjs billede
Lisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål