Bange for at blive afvist

brevkassespørgsmål

Bange for at blive afvist

brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Oprettet 1 år 8 måneder siden

Hey, ved i hvordan jeg kan undgå at være så usikker og bange for afvisning? Jeg har været forelsket et par gange i nogen venner jeg også har været venner med fordele med. Altså ikke på samme tid. Men de kunne aldrig lide mig på den måde jeg havde brug for. Så jeg har sådan set vænnet mig til at jeg nok altid ville være alene. Da jeg er blevet afvist så mange gange at jeg er begyndt at føle at jeg nok ikke finder en og der må være noget galt med mig. Men jeg har også bare været virkelig ensom. Jeg har sådan savnet at have en kæreste. En der vil mig og elsker mig. Jeg mødtes med en jeg har haft skrevet med på Badoo for første gang for 2 dage siden. Og jeg blev virkelig overrasket over hvor godt vi snakkede sammen og hvor sjov han var. Efter vi gik en tur så tog vi hjem hos ham og så en film. Og vi holdte i hånd og han lagde armen rundt om mig og vi kyssede. Nu ved jeg ikke om det her er noget mere. Det vil tiden vise. Men han vil godt ses igen. Men jeg kan mærke min usikkerhed hver gang jeg skriver til ham. Så tænker jeg hvorfor svarer han ikke tilbage. Måske vil han ikke ses alligevel med mig. Jeg har bare den her frygt for at han finder ud af at han ikke vil ses med mig mere og finde ud af om det her kunne være noget mere. Jeg føler mig også bare lidt desperat i guess. Fordi jeg har været alene i nogen år nu. Men jeg er også bange for at være for clingy. Fordi jeg vil jo heller ikke skræmme ham væk. Og jeg tror det nok er i mit hoved. Men jeg ved ikke hvordan jeg holder op med at være så usikker. Jeg føler at jeg har lagt mit hjerte ud allerede nu. Også selv om jeg ikke ved om der bliver nogen følelser for ham. Men jeg kan mærke at jeg ville blive knust hvis han ikke ville ses med mig. Og det skræmmer mig at jeg har det sådan selv om jeg jo ikke kender ham så godt i nu. Så jeg bare ikke lige hvad jeg skal gøre.

Svar:

Kære du.

Jeg er glad for at du skriver til os.

At føle sig afvist og usikker er aldrig en sjov følelse at gå rundt med, men med det du skriver, giver det også mening, at du får de følelser.

Jeg er glad for at høre at du har mødt en sød fyr, og det var et godt første møde. Det er altid en god start, og det giver mening at din usikkerhed melder sig på banen nu.

Jeg ville jo virkelig gerne kunne spørge dig, om i mon talte om et at du har været single længe, og godt kan opleve at være usikker og føle sig afvist? Jeg tænker umiddelbart at det ikke er en snak der er nem at tage første gang man ses, men samtidig tænker jeg også den er vigtig at få, så han på den måde også lettere kan hjælpe dig til ikke at opleve de følelser.

Er der mon nogen der kender til, hvordan du går rundt og har det?

Jeg tror det kunne være rigtig godt, hvis du kunne få talt med nogen om det, så du også kan slappe mere af med ham fyren her, så du netop ikke kommer til at virke for clingy som du selv skriver.

Det med kontakten når man lige har mødt en potentiel partner kan være rigtig svært, fordi nogle gange skriver man rigtig meget i løbet af en dag, og andre gange kan der går længere i mellem. Der kan være mange grunde til at han ikke lige svarer. Måske er han sammen med nogle venner, på arbejde eller andet der optager ham. Det er nok meget vigtigt at du lige nu husker dig selv på, at du ikke behøver at være årsagen til at han ikke svarer.

For at du bedre kan finde rundt i alt det her, vil jeg anbefale at du får talt med nogen om de følelser du har med i rygsækken. Så du bedre kan være dig selv i alt det her. Der er flere muligheder for nogen at tale med. Du kan både skrive til Cyberhus’s sms rådgivning, eller måske på gruppechat.dk hvor du kan møde andre unge som måske også kender til det.

Et andet alternativ kan være www.headspace.dk der kan man nemlig få gratis samtaler flere gange, så længe man har brug for det. De er vant til at tale med unge om alt. Selvom et lige nu er en mulig forelskelse, tænker jeg der ligger noget mere dybt i dig, med følelsen af usikkerhed og det at opleve sig afvist. Det kan hurtigt sætte spor i en, som er vigtigt at få sat ord på, så man bedre kan finde rundt i det.

Jeg håber fyren skriver tilbage til dig, og i kan mødes igen, hvor det måske vil være værd at nævne bare lidt af det med hvordan du har oplevet det tidligere, så han også bedre kan forstå dine reaktioner.

Pøj pøj med det fra Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål