Babering

brevkassespørgsmål

Babering

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej

håber i kan hjælpe. Har det problem at når jeg barberer bikinilinjen, får jeg efterfølgende nogle røde knopper som svier og kløer en helt del. Kan i svare på hvorfor, og hvad jeg eventuelt skal gøre anderledes

Svar:

Hej med dig

Røde knopper kommer ofte fordi huden er blevet irriteret af barberingen. For at ungå at huden bliver irriteret, er der nogle ting som du kan gøre:

- Gør din hud klar til barberingen. Før du barberer dig, skal du sørge for at rense din hud dernede, gerne med en skrubbecreme eller handske, så du kan få de døde hudceller væk inden du barberer dig. Det er bedst at gøre det i badet, fordi vandet så samtidig åbner dine porer.

-  Når du barberer dig, så er det vigtigt at hårene er blødgjorte. Det kan du gøre i badet med varmt vand eller med en våd (varm) klud, inden du barberer dig. Det er også vigtigt at du bruger en eller anden form for barberskum, creme eller gel, så du holder området fugtigt og blødt. Du kan også bruge f.eks. madolie.

- Når de fleste barberer sig, så gør de det mod hårene. Det er fint nok, når det er på benene, men når du barberer dig i intimområdet, så skal du gøre det med hårene, for at undgå irritation. Det kan også medføre indgroede hår og giver mere sart hud.

- Når du er færdig med at barbere dig, så start med at skylle området med koldt vand, så du får lukket porerne. Bagefter så skal du huske at smøre området. Husk at det er vigtigt at du køber en creme som er lavet til intimområdet, for hvis den er for kraftig, så kan den også give røde knopper. Her kan du også bare bruge madolie eller babyolie.

- Sidst, men ikke mindst, så skal du huske at skifte dine barberblade ofte, og husk at holde dem rene.

Hvis du stadig bliver rød, så vent med at barbere dig igen til huden er helet.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen

Camilla