Børnehjem

brevkassespørgsmål

Børnehjem

brevkassespørgsmål af
Malte s
10 år
Oprettet 6 år 3 uger siden

Kan man en gang lave en snak i gruppechat hvor snakken falder på anbragte børn så vil jeg godt deltag

Svar:

Kære dig

Det var da en rigtig god idé, og jeg ved at du ikke er alene om at synes det kunne være en god idé.

På den her side kan du følge med i hvad der skal ske i gruppechatten, og hvis du har flere ideer kan du skrive det som kommentar her. Måske du også kan skrive et par ord om hvad du godt kunne tænke dig at sådan en chat skal handle om? Skal det være det lovmæssige om at være anbragt (hvorfor man bliver det, hvad der sker, osv.), hvad det betyder for ens familie (hvad med mor/far, søskende osv.) eller måske hvad det betyder for dig som person (at man kan blive trist eller føle skyld).

Måske du også har en idé til hvem vi kan invitere med som gæsterådgiver? Det behøver ikke at være så konkret, men måske en socialrådgiver, en pædagog fra et opholdssted, en ung som selv har prøvet det eller måske noget helt tredje?

Det er allerbedst hvis du skriver det som kommentar til en af vores blogindlæg på gruppechatten, som du kan se her, eller siger det til rådgiverne i chatten. Du er meget velkommen til at deltage allerede nu - også selvom at emnet er noget andet.

Tusind tak for din gode idé!

Kærlig hilsen

Signe