Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

Bøjle

brevkassespørgsmål

Bøjle

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Hej det her blive Enok list forvirrende men skal prøve at gøre det forståeligt

Jeg har en bøjle på, fordi jeg blev født uden 2 voksne tænder 1 i højre og venstre.. De sad samme sted i begge sider men nu har jeg fået rykket dem ud og de er nu i gang med at rykke de bageste tænder frem.. Det gøre de med sådan en ny bøjle hvor jeg har fået to skruer i ganen. Og det har fungeret helt fint og er færdig med det lige om lidt men under processen sætte de to buler bag mine fortænder for at gøre sådan at under tænderne og over tænderne ikke røre hinanden men nu hvor jeg snart  skal have bøjlen af ville jeg også gerne have de buler af de er lavet af det samme som de brugte til at dække skarpe steder med

Så jeg tænkte på om jeg på en eller anden måde kan fjerne det hurtigt??

Svar:

Hej Pige 15 år!

Tak for dit spørgsmål.

Jeg vil gerne lige starte med at sige, at det er vigtigt, at du ikke selv prøver at fjerne det materiale, der er sat fast bag på dine fortænder, da det er en del af bøjlebehandlingen.

Det er ikke helt nemt for mig at svare på, hvornår eller hvor hurtigt det skal/kan fjernes. Det er du er nødt til at spørge den bøjletandlæge, der retter dine tænder om.

Jeg tænker derfor, at du må prøve at stille det samme spørgsmål een gang til bøjletandlægen - der kan du få det helt rigtige svar.

Held og lykke med bøjlen!

Birgitte, tandlæge

BirgitteSs billede
Birgitte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål