anderleds regler
brevkassespørgsmål af
privat
12 år
hej jeg bor i en familie vi 10 børn ja du hørt rigtig her er reglen hvis man er syg så skal man ha taget feber men på gammedagsmåde i numsen det vil sige os selvom nogen af os er store så er beskeden til os store jeg ældst er 12 at mor gør far gør eller vi selv gør men med op syn nu jeg opvokse med det men nu jeg hørt det er forkert i min alder er det rigtig

Svar:
Hej Privat
Nogen synes det kan være grænseoverskridende at få målt sin temperatur i numsen, og det er meget forståeligt. Numsen er jo et ret privat område.
Men det er ikke forkert, at få det gjort, og der er ingen regler om hvor gammel man max må være.
Hvis man er syg, og det er vigtigt at få målt en meget præcis temperatur, er den mest præcise måde at gøre det på, ved at måle i numsen. Måske er det derfor I bruger den metode i jeres familie.
Så længe du er okay, med at få det gjort på den måde, er det ikke noget problem. Hvis du på et tidspunkt, synes det kunne være rart at bruge en anden metode, synes jeg du skal snakke med dine forældre. Hvis ikke en anden metode er en mulighed, er det måske en mulighed at du selv kan gøre det.
Venlig hilsen Julie