Anden gang jeg har prøvet

brevkassespørgsmål

Anden gang jeg har prøvet

brevkassespørgsmål af
Noah
17 år

Ja hej.

Jeg er lidt forvirret fordi der er den her pige som jeg er helt vild med fik at vide i dag hun ikke føler noget for mig men vær gang jeg er sammen med hende er vi begge jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Men det føles som om der er noget i mellem os og det gør mig forvirret og det gør ondt inden i

Så håber jeg kan få noget hjælp med det her jeg ved nemlig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv

Ps:undskylder vid det er lidtforvirrende at læse det er nemlig ordblind.

Svar:

Hej Noah.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over situationen med pigen, når du har fået at vide, at hun ikke har følelser for dig, men du samtidig fornemmer, at der er noget mellem jer, når I er sammen.

Du skriver ikke, hvem der har sagt, at hun ikke har følelser for dig, men hvis det ikke er hende selv, der har sagt det til dig, så tror jeg ikke nødvendigvis, at du helt skal opgive håbet, når du har følelsen af, at der er noget i mellem jer, når du er sammen med hende. Den bedste måde du kan finde ud af, hvad der er op og ned, er ved at snakke med hende om det. Så jeg synes, at du skal være ærlig og fortælle hende, hvordan du har det med hende (hvis hun altså ikke selv har fortalt dig, hvordan hun har det med dig). Du kan fx sige, at du er lidt forvirret over situationen, for du har fået at vide, at hun ikke føler noget for dig, men du synes du kan mærke, at der er noget mellem jer, og du kan rigtig godt lide hende.  Måske du bliver bekræftet i, at hun ikke har nogle følelser for dig, og det gør rigtig ondt at få det at vide, men jeg tænker, at det bedre at vide det med sikkerhed, så du kan prøve at komme videre, end at gå rundt og få falske forhåbninger til, at det kunne blive til noget mellem jer. Det kan selvfølgelig også være, at du bliver positiv overrasket og finder ud af, at hun rent faktisk har følelser for dig. Men det kan du kun finde ud af ved at snakke med hende om det.

Hvis det er hende selv, der har fortalt dig, at hun ikke har følelser for dig, så er situationen lidt noget andet. Men jeg synes stadig godt, at du så kan fortælle hende, at du synes det er forvirrende, fordi du har den her følelse af, at der er noget. Man kan dog godt have god kemi uden der nødvendigvis er følelser i mellem, så måske du tolker situationen forkert. Det sker hele tiden, at man misforstår hinandens signaler, men jeg synes at du skal være helt sikker på, hvordan hun har det, og om det "bare" er god kemi, eller om der kan være følelser fra hendes side.

Mange hilsner
Laura

LauraPernilles billede
Laura har svaret på dette spørgsmål