tør penis efter sex
brevkassespørgsmål af
Andreas
17 år
Hej Min pik har det med at blive tør efter sex og onani, hvor huden derefter sprækker og vil svie, problemet vil jeg vurdere har stået på i cirka 6 måneder, jeg har kun sex med min kæreste og vi har været sammen over 2 år, vi bruger ikke kondom.

Svar:
Hej med dig
Det lyder da ubehageligt og træls. Huden og slimhinden omkring penis er meget følsom og kan nemt blive irriteret af diverse ting, herunder samleje/onani. Måske skal i prøve med glidecreme og se, om de medfører mindre tørhed og irritation. Generelt er det vigtigt med en god hygiejne og hudpleje. Lad være med at vaske penis for ofte og ivrigt og om muligt kun med lunkent vand, alternativt med vand og intimsæbe. Det kan være nødvendigt at smøre regelmæssigt med en fed og plejende creme, også den skal helst være uden parfumer og diverse, man kan f.eks. spørge i Matas og på apoteket, hvis man er i tvivl om hvilke cremer der kan anvendes i intimområdet. Det er også en god idé at vaske penis efter samleje og smøre med creme.
Hvis du oplever kløe, sår eller udslæt på penis, så bør du bestille tid hos lægen og få det undersøgt nærmere. I det hele taget kan det være en god idé lige at få det tjekket hos lægen inklusive at blive undersøgt for kønssygdomme, også selvom du har fast kæreste. Visse hudsygdomme kan også give tør og irriteret hud.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Mvh, Tatjana