Venner og veninder
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej det er fordi jeg har den her bedsteven men problemet er bare at alle mine venner HADER ham og all hans venner HADER mig ?! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ! Han har seriøst gjordt alt for at hjælpe mig når ingen andre gad eller kunne da alt så sortest ud blev de andre sure på mig men han blev men det er så pisse svært altid at skulle forsvare ham når han ikke er der !! Og vil ikke vælge imellem dem for de er så fantastiske vær i sær hvis de bare kan tale ordenligt !! Og jeg er bare så pisse forvirret!! Kh Mp

Svar:
Hej
Det kan være rigtig hårdt når ens venner ikke kan lide hinanden. Det lyder til at du er glad for dem alle, men det er svært hele tiden at skulle forsvare sine venner over for andre venner.
Du skriver at du ikke har lyst til at vælge mellem dine venner. Og det burde du heller ikke skulle. Jeg forstår at det er svært som det er lige nu. Men du har nogle gode venner og det er godt at holde fast i. Du kan ikke tvinge dine venner til at kunne lide hinanden. Men du kan prøve at snakke med dem hver især. Fortælle dem at du er glad for at det er dine venner, men at du synes det er svært de snakker grimt om hinanden. Du kan prøve at bede dem om at lade være med at snakke grimt om hinanden foran dig. Hvis de kan lade være med det, vil det måske være nemmere for dig at være venner med dem alle.
Venlig hilsen Denise