venindeproblemmer
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej har storer veninde problemmer.. min ganle bedste veninde inoreaer mig hele tiden... fordi hendes nye bedste veninde ikke vil have vi ses.. så vi kan ikke snakke sammen når der andre fordi hun er bange for at de sladre til hendes nye bedste veninde om at vi har været sammen.. det ireterre mig meget så vil gerne vide om hvores venskab er slut... kh 13 årig...

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå du bliver irriteret, når din gamle bedste veninde ignorere dig hele tiden. Jeg kan forstille mig, at det ikke må være særlig fedt, når hendes nye bedste veninde ikke vil have at I skal være sammen.
Ud fra det du skriver kunne det godt lyde som om at jeres venskab er slut, især når din gamle bedste veninde bare ignorere dig. Det er alligevel ret svært for mig at sige helt præcist om jeres venskab er slut eller ej. Jeg tænker at du bliver nød til at tage en snak med din veninde om, hvad det er I har sammen. Altså om I er tætte veninder eller ej. Hvis ikke din veninde vil bruge tid sammen med dig mere, så kunne det godt tyde på, at du nok ikke har hende som bedste veninde længere.
Hvis din veninde bare er ligeglad med dig, så tænker jeg faktisk også, at hun ikke er en særlig god veninde og så er det nok bedst for dig, hvis du finder en anden sød veninde, du kan være sammen med.
Jeg håber du finder en god løsning på det, så du kan komme videre.
De bedste hilsner Sine