underligt
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg har skrevet til en dreng at jeg godt kan li ham men han svarede bare "ok :D" det skriver man da ikke tilbage syntes jeg! betyder det bare at han er lidt ligelgad?

Svar:
Hej med dig.
Pyha - ja, det er nok ikke lige den slags svar man håber på, når man fortæller en man kan lide ham. Æv, jeg forestiller mig at det har været en skuffende oplevelse for dig. Men jeg fortæller dig lige hvad jeg tænker og så har jeg et råd til dig, som du måske kan bruge en anden gang.
Først vil jeg sige at jeg synes det er ret sejt at du kan fortælle eller skrive til en fyr at du kan lide ham. Men det er jo ikke altid sikkert at det er gengældt. Og derfor synes jeg at man skal tænke på 3 ting, når man sender sådan en besked.
1. Det kan være at fyren skriver tilbage at han også kan lide dig. Og så er det jo bare vildt dejligt.
2. Det kan være at han ikke kan lide dig på den måde, også kan det være han måske slet ikke svarer, måske skriver han ærligt at han ikke har det på samme måde eller måske skriver han bare ok:-D. Og det må man acceptere.
3. Det kan også være at fyren slet ikke ved hvad han skal skrive. Måske ved han ikke helt hvordan han har det med dig, måske bliver han lidt nervøs og flov, fordi han ikke ved hvad næste skridt skal være.
De her 3 ting bliver man nødt til at være forberedt på. Og selvom du har været åben og sej til at fortælle hvordan du føler, så er det ikke sikkert at han er på samme måde. Jeg kan ikke fortælle dig hvad det betyder at han blot svarer "ok:-D", men jeg tror ikke han er ligeglad. Men måske er han ikke interesseret i dig ellers så ved han ikke hvad han skal skrive.
Et råd som du måske kan bruge er, at hvis du vil skrive en besked til en fyr igen, så kan du i beskeden også spørge ham hvordan han har det med dig, hvis det er det du gerne vil vide. På den måde ved han at du spørger ham om noget, som du gerne vil have han svarer på. Det kan være lettere for dig at forholde dig til hans svar på den måde, både hvis det er et postivt eller negativt svar. Du kan skrive: Jeg kan rigtig godt lide dig, jeg synes du er sød - kan du lide mig?
Hvis du næste gang kan spørge om det du gerne vil vide og du er forberedt på de svar du kan få - så tror jeg at du undgår den der lidt underlige følelse, som du har oplevet nu.
Held og lykke og pas godt på dig selv.
Mange tanker
Bibi