Pige jeg godt kan lide en anden?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hallo, jeg arbejder med en pige jeg rigtig godt kan lide, vi skriver meget sammen, men her til aften kom vi ind på det amne om hvem vi godt kunne lide, hun sagde en der hedder Martin, jeg ville ikke lyve over for hende, så jeg sagde det var hende jeg godt kunne lide.
Hvad skal jeg stille op nu?
Er der noget jeg kan gøre?
MVH en dreng på 16!

Svar:
Kære dreng på 16
Dejligt at du har fundet en sød pige! At kunne lide en anden eller at være forelsket kan være noget af dejligste - og samtidig kan det også være noget af det sværeste, hvis det ikke er gengældt. Jeg kan godt forstå, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre. Det kan måske føles usikkert og ubehageligt, når man har fortalt personen, hvad man føler, og så ikke helt ved, hvad den anden part føler. Måske er det også sådan, du oplever det? Eller måske fylder det mere, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre nu?
Jeg synes, at det er flot, at du ikke har villet lyve for hende, og har fortalt hende, hvad du føler for hende. Det må have krævet meget mod!
Du skriver, at hun kan lide en, der hedder Martin - og samtidig skriver du, at I skriver meget sammen. Nogen gange kan det være svært at tyde de signaler, drenge og piger sender, men det at hun siger, at hun kan lide Martin kan måske gøre, at du lige skal stikke en finger i jorden og fornemme, om hun viser interesse for dig også. Det kan f.eks. være at se på, hvor meget hun skriver, og hvordan hun skriver. Det kan også være, at du kan fornemme, hvordan hun er overfor dig, når I arbejder sammen. Det kan være vildt svært at tyde signaler, så hvis du finder det svært, er det helt almindeligt. Men at I skriver meget sammen, kan jo være et tegn på, at hun har en eller anden form for interesse. Jeg tænker sagtens, at I kan fortsætte med at skrive sammen, og så se hvor det bærer hen. Hvis du fornemmer, at snakken bliver ved med at gå godt, når I skriver sammen, kan du måske også spørge hende, om I skal gå en tur efter arbejde eller se en film. Hun ved, at du kan lide hende, så derfor ved hun også, hvad din intention er. Hvis hun siger ja til det, kan det være et tegn på, at hun har lyst til at lære dig bedre at kende, og så kan I se, hvad det fører med sig.
Et gammelt ordsprog siger "vo intet vover, intet vinder". Jeg tænker allerede, at du har vovet noget ved at fortælle hende, hvad du føler - mega sejt. Og det er netop handling, der skal til for at der kan ske noget.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Rigtig meget held og lykke med det.
De bedste hilsener,
Pernille