kærlighed en for mig alt for stor ting

brevkassespørgsmål

kærlighed en for mig alt for stor ting

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Oprettet 10 år 5 dage siden

hejsa først og fremmest tak for jeres til og brevkasse der hjælper en masse unge er jeg sikker på men mit spørgsmål jeg syntes tit jeg alt for hurtigt og nemt bliver forelsket og nok lidt for meget jeg har selv personligt aldrig haft en kæreste og har kun været på 1 date med en men derefter ikke hørt meget fra ham (er homo så det på plads) og så er der bare man får føleser hurtigt og så sidder man der og føller man er for meget og det nok er derfor jeg ikke kan finde en kæreste og når så ens familie ikke lige frem er glad for man er homo fordi de gerne vil have børnebørn så det jo nu min lillebrors opgave og han har kæreste på og har haft et par stykker og man skal altid hører om hvor god hun er og så er der mig jeg er bare en klam bøsse røv et eksempel er i går der fik jeg en sms fra et ukendt nr skrev så hvem det var det var så en af min lillebrors venner som skulle vide om det var rigtigt jeg var homo og en bøsserøv det nu ikke fordi det gør så ondt er vandt til han gør grin med min seksualitet over for sine venner jeg savner bare nolge vilkle mig og have mig som kæreste men syntes det er svært og finde ud af

Hilsen

Kenneth

Svar:

Hej med dig

Tak for de fine ord. Vi er rigtig glade for, at du kan bruge Cyberhus' hjemmeside til at få nogle gode svar.
Det er rigtig flot af dig, at du selv skriver ind i brevkassen, når du føler, at det er svært at få en kæreste.

Til at starte med vil jeg sige, at jeg godt kan forstå, hvis du går rundt og har det lidt svært. Det må ikke være særlig sjovt at få sms'er fra fremmede og at ens forældre ikke rigtig har accepteret ens seksualitet. Jeg ser to problemstillinger i dit brev, og jeg vil give et svar til hver, for at gøre svaret mere overskueligt.

Svært at finde en kæreste:
Du skriver selv, at du rigtig nemt bliver forelsket. Det er der rigtig mange mennesker, der hurtigt bliver, hvis de er sammen med en sød person. Selvom det er normalt, hurtigt at få en følelse af forelskelse, er der mange der ikke vælger at give udtryk for den følelse, før de har set personen et par gange. Hvis man på første date giver udtryk for, at man bare er vildt forelsket og gerne vil være kærester, så er der nogle mennesker, der godt kan blive lidt skræmt. Som du skriver, så sad du også selv og følte dig "lidt for meget" på din date. Jeg ved ikke hvorfor, du fik denne følelse, men måske var det fordi, du inderst inde godt vidste, at du gik lidt for hurtigt frem?

Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil finde en sød kæreste, som du kan have det godt sammen med. Det der med at finde en kæreste er aldrig særlig nemt, hvis det skal være en rigtig kæreste man elsker, og som også elsker én. Det er derfor måske en ide at opsøge steder, hvor folk er seriøse og selv leder efter en sød kæreste. Det er også vigtigt at du inden en date med en sød fyr gør ham opmærksom på, at det er en kæreste du er på udkig efter. Ved at være åben omkring det man leder efter, får man hurtigere sorteret de useriøse fra. Du skal også vide, at man ikke bare finder en kæreste fra dag til dag. Det tager tid at finde den perfekte kæreste, men er det ikke også tiden værd?

Når du finder en sød fyr og I skal på date, så selvom du er ivrig efter at få ham som kæreste, så husk at gå langsomt frem - både for din egen og fyrens skyld. Tag dig tid til at lære ham at kende før det bliver for seriøst - og nyd tiden, hvor I lærer hinanden at kende. Ved at skabe plads til begge i forholdet holder det ofte meget bedre.

Så mit råd til dig er at begynde at opsøge steder, hvor du tror, du kan finde en seriøs fyr. Når han så er fundet, så nyd tiden hvor I dater inden I bliver kærester. Det er en fantastisk tid, hvor man også lærer meget om sig selv.

At være homo:

Jeg synes, det er så sejt af dig, at du er åben omkring din seksualitet både til din familie og venner. Alt for mange tør ikke indrømme, at de er homoseksuelle. Derfor synes jeg også, at der er super ærgeligt, at dine forældre ikke er så glade for, at du er homo.

Nu ved jeg ikke hvor længe, de har vidst det, men jeg håber på, at de med tiden accepterer, hvem du er. Jeg synes dog også, at selvom du er lidt ligeglad med at din brors venner skriver til dig, at du bør tage en snak med din bror og måske dine forældre om, at det ikke altid er sjovt at få stillet spørgsmålet, om det nu er rigtigt, at du er homo. Du har vist dem, at du er åben omkring hvem du er, så kan du også fortælle dem, hvordan du har det med det.

Det er vigtigt at de ved, at man ikke selv vælger, hvilket køn man bliver forelsket i. Uanset om man er hetero- eller homoseksuel, så vil du altid være den samme person, som du altid har været overfor dem. Du bliver faktisk bare en mere hel person af, at følge den vej, der føles som den rigtige for dig. Fortæl dem, at du godt kan forstå, at det kan være svært for dem at acceptere, at du er homo, men at du håber, at de stadig vil støtte dig ligemeget hvad. Det kan også være en god ide at sige, at du ikke længere synes, at det er okay, at fremmede skriver til dig, for at gøre dig til grin.

Jeg er også sikker på, at når du en dag kommer hjem med en kæreste, så vil dine forældre, bror og venner have stor respekt for dig, og de vil indse, at det virkelig er det, du vil.

Det kan godt være lidt svært at være i alle de her følelser selv, så hvis du ikke allerede kender til foreningen LGBT Ungdom, så synes jeg at du skal tjekke dem ud. Her kan du møde andre homoseksuelle på din egen alder og snakke om det her med at springe ud, accept eller manglende fra ens omgangskreds og måske endda møde en sød kæreste. Du kan finde dem HER.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Held og lykke med jagten på en sød kæreste.

Venlig hilsen Mette