Jeg ved godt jeg har flotte bryster.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er som sagt en pige på 13 år. Jeg har rigtig mange drenge venner og jeg elsker dem over alt på jorden. Jeg har kendt dem siden jeg var rigtig lille, og nu er de så begyndt at hænge meget ud med andre drenge som jeg kun kender lidt, men det er intet problem jeg hænger også bare ud med dem så længe de stadig vil have mig med. Problemet er at de helle tiden vil tage på min bryster når vi spiller fodbold. Jeg synes ikke det er ubehageligt, men bare irriterende og jeg vil helst heller ikke fremstå billig. Er ret vant til at det eneste drengene tænker på er fisse og patter. Jeg ved ikke hvordan jeg skal bede dem om at lade være for jeg har altid bare været en af drengene, men nu er jeg jo blevet en pige med bryster og hofter og sådan. Så jeg kan godt forstå de synes det er spænde. Jeg ved ikke hvordan jeg skal bede dem om at lade være for normalt fjerner jeg bare deres hænder og så griner vi bare af det. Synes det er træls og siger også tit "lad lige være" eller " hold da op basse" men kan ikke få mig slev til at sige det i en sur tone, får så tror de bare jeg er sur kælling. DET STØRSTE PROBLEM ER, at en af de nye drenge er min eks kæreste som lige har slået op med mig, det er jeg rigtig ked af og regner med at få ham tilbage på en eller anden måde ( Har i nogle forslag?) Det var mig der har skrevet til jer tidligere om hvor over skriften var " KED AF DET" så i kender historien. Jeg kan ikke bare skrive: skal vi prøve igen? eller at jeg savner ham. Det er langt mere kompliceret. Jeg ved at hvis jeg ikke snart siger fra vil han da slet ikke have mig tilbage. HJÆLP, tak på forhånd.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstille mig, at det ikke altid er så nemt med de drenge. Både ham din ekskæreste og dine andre drengevenner. I er kommet i en alder nu, hvor der sker rigtig meget både med jeres kropsudvikling og følelsesliv. Derfor er det ikke altid så nemt at finde ud af, hvad hinanden tænker og føler.
Når du skriver at dine drengevenner tager på dine bryster, så kan jeg godt forstå, hvis du synes det begynder at blive irriterende. De har heller ikke lov til bare at tage på dine bryster uden at få lov. Det kan godt være at de synes de bare kan gøre det, fordi de kender dig så godt, men sådan er det altså ikke. Jeg tænker også, at når du griner mens du siger fra overfor det, så tror jeg ikke de kan tage det seriøst. Jeg tror de tænker, at du synes det er sjovt. Så hvis du virkelig gerne vil have at de stopper med at tage på dig, så bliver du nød til at sige fra, uden at grine bagefter. Man kan godt sige fra, uden at det bliver i en sur tone. Hvis du siger fra, uden at du begynder at grine bagefter, så er jeg ret sikker på, at de godt kan fornemme at du mener det.
Hvis du gerne vil have din ekskæreste tilbage kan jeg ikke se, der er så mange andre muligheder end at du siger til ham, at du savner ham og gerne vil have ham tilbage. Jeg ved godt at du ikke synes du kan gøre det, men jeg kan ikke lige se, hvordan han ellers kan vide at du vil have ham tilbage, hvis ikke du fortæller ham det.
En anden ting jeg har tænkt på, måske kan hjælpe dig er, at du får sagt fra overfor de drenge som tager på dig. Hvis din ekskæreste kan se at du lader alle mulige andre drenge røre ved dine bryster uden du siger fra, så kan det godt være, at han ikke har lyst til at være sammen med dig.
Så selvom du er synes det kan være svært at sige fra overfor de drenge som tager på dig, så synes jeg du skal prøve at gøre det. Jeg tror faktisk også at drengene vil få mere respekt for dig, hvis du tør sige fra og være ærlig. Måske vil din ekskærste så blive mere interesseret i dig igen.
De bedste hilsner Sine