Hjertebanken og forelskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus. Jeg har i flere år nu være forelsket i min gode ven. Og jeg er ikke i tvivl om, at jeg elsker ham, både som den person som jeg er forelsket i, men også som min ven. Han viser også tydelige tegn på at kunne lide mig, og jeg overvejer tit at fortælle ham om min kærlighed for ham. For efterhånden er det blevet sværere og sværere at holde det inde, at skulle finde sig i det hver dag og det er på en eller anden måde værre når vi er blevet ældre. Han er også et år ældre end mig. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle ham det, og hvornår. Jeg har prøvet at spørge ham om vi kunne tale sammen, men det var bare alt for mange mennesker. Så hvad kunne være det bedste måde at sige det på?

Svar:
Hej med dig
Det er dejligt at hører du er forelsket, men det må være hårdt for dig, at have været det i så lang tid, uden at han ved det eller du ved hvordan han føler.
Kan godt forstå du syntes det er svært at få sagt. Især nu når i begge er blevet ældre og hvor du har fået flere og flere følelser for ham. Det er faktisk rigtig svært for mange mennesker, at snakke om kærlighed og følelser til en man godt kan lide, så du er ikke ene om det.
Men jeg tror du er nød til at springe ud i det, og få startet en snak om ham og dig. Måske ved at starte med at forklare hvad du har følt for ham i lang tid, hvordan dine følelser for ham har ændret sig, og hvad du føler for ham nu. Og så spørge ham om han er begyndt at føle det samme for dig.
En mulighed kunne være, at invitere ham med et sted hen, hvor I er helt jer selv. Du kunne invitere ham på en skovtur, invitere ham på en gåtur, invitere ham til lidt hyggesnak i et stille rum eller invitere ham på besøg ved dig. Det vigtigste er at i er helt alene der hvor i snakker så I ikke bliver forstyrret.
Håber du kan bruge svaret,
med venlig hilsen Paw