Er i tvivl om hun kan lide mig?!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa. Jeg er en dreng på 15. Jeg er i lidt "problemer". Jeg kan rigtig godt lide en pige fra min klasse, når vi er til fester snakker vi sammen, sidder sammen, er sammen hele tiden (når vi har fået ret meget af drikke) men over i skolen snakker vi overhovedet ikke sammen, vi sidder og smiler til hinanden i timerne. Jeg skriver til hende næsten hver dag og vi skriver hjerter sammen. ved ikke hvad jeg skal gøre, for ved ikke om hun kan lide mig?
Håber i kan hjælpe mig! ;)

Svar:
Hej med dig.
Det lyder dejligt, at der er en pige, du rigtig godt kan lide.
Jeg tror ikke, du er ene om at opleve, at der er forskel på hverdag og fest, når det kommer til kontakten mellem piger og drenge. Rigtig mange oplever, at de får lettere ved at snakke sammen og grine, når de får noget alkohol og dermed slipper hæmningerne lidt løs. Derfor er det helt naturligt, at det er nemmere for jer at snakke og flirte, når I er til fest.
I hverdagen skal der tit lidt mere til, før man tør sige og gøre de samme ting over for hinanden. Som det er lige nu, smiler I til hinanden og skriver meget sammen, men får ikke rigtig snakket sammen. Jeg kommer til at tænke på, hvad I mon skriver sammen om? Hvis man skriver sammen hver dag, må det være fordi, man "snakker" godt sammen på SMS, og så tror jeg bestemt også, man kan det i virkeligheden. Prøv at gennemgå med dig selv, hvad I skriver sammen om og overvej derefter, om det mon er nogle emner, som kunne være interessante også at snakke om, når I står over for hinanden. Det kan fx være, I har skrevet sammen i weekenden omkring, hvad I hver især skulle lave, og så kan du evt. spørge, om det, hun lavede, var sjovt, når I ses mandag morgen. Prøv lige så stille at tag mere og mere kontakt til hende og spørg gerne til de ting, du ved, hun interesserer sig for.
Jeg kan ikke svare direkte på, om hun kan lide dig. Jeg kan kun sige til dig, at jeg synes, det lyder som om, hun godt kan lide dig ud fra de ting, du skriver. At I hygger til fester, smiler i hverdagene og skriver meget sammen sker ikke kun, fordi du synes, hun er sød. Jeg tror bestemt, at SMS-strømmen og de søde blikke ville stoppe, hvis hun ikke var en smule interesseret i dig. Prøv evt. at overvej, om du ville sende hjerter til en pige, du ikke syntes om? Ud fra det, du skriver, tænker jeg, du godt kan gå til hende med en god portion selvtillid, da jeg ikke tror, du skal være bange for, hun ikke synes om dig. Derfor er mit råd til dig, at du skal stole på dig selv og på, at du er en flot, sød og sej fyr, som pigen muligvis gerne vil have fat i. Hvis du gerne vil være mere sikker i din sag, kan du også prøve at høre dine venner, om de har lagt mærke til nogle signaler om, om hun kan lide dig. Tag det stille og roligt og spørg hende gerne, hvordan hun har det med dig - hvis du tør. Det kan kræve lidt mod, og der er altid en risiko for at blive afvist, men til gengæld er det den bedste måde, hvorpå man kan få et ærligt svar, så man slipper for at gå og gætte sig frem.
Jeg håber, du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke med det!
Kh. Matilde