Crush på en pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa
Jeg har et crush på en pige fra min klasse. Jeg kan rigtigt rigtigt godt lide hende og vi taler godt sammen. Her for noget tid siden sagde hun (da vi sad og snakkede) at hun synes jeg var en af de pæneste i klassen :) Men! Vi spurgte hinanden om spørgsmål (Mig hendes ven hende og min ven)  Hendes veninde spurgte hende om hun var forelsket, hvor hun så sagde nej :( ved bare ikke hvad jeg skal gøre :/
Hilsen Mig

Svar:
Hej med dig.
Ej, hvor fedt at hun synes, du er en af de pæneste i klassen!
Det er svært at sige, om hun er vild med dig eller ej, ud fra at hun sagde, hun ikke var forelsket. Måske er hun ikke forelsket, eller måske havde hun bare ikke lyst til at sige det lige der. Hvis hun ikke er forelsket, er det ikke ensbetydende med, hun ikke kan lide dig.
Nogle gange skal man lære hinanden lidt bedre at kende, inden man bliver forelsket. Jeg tænker, du kan prøve at snakke med hende og måske spørge, om I skal ses efter skole. Nogle gange er det nemmere at være ærlig, når man er alene sammen, i stedet for sammen med flere fra klassen. Hvis I har det sjovt sammen, kan I ses nogle flere gange, og så kan det være, det udvikler sig til noget mere. Det kan også være, I bare bliver rigtig gode venner.
Hvis du tør, kan du også prøve at fortælle hende, hvad du føler. Hvis du gerne vil fortælle hende om dine følelser, skal være forberedt på, det måske ikke er gengældt. Nogle gange kan det være svært at fortsætte med at være venner, hvis den ene har fortalt om sine følelser så for den anden, så man skal være sikker på, det virkelig er vigtigt at sige højt, fordi venskabet måske ikke er det samme bagefter.
Venlig hilsen
Tanne