Børneorm 15 år gammel

brevkassespørgsmål

Børneorm 15 år gammel

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej jeg er en pige der er 15 år gammel og har børneorm.. Er det meget unormalt at være 15 år gammel og have orm? :/ knus

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig lidt over at have fået børneorm, når du er i en alder, hvor man ikke rigtig vil betegne dig som barn længere. Betegnelsen "børneorm" er faktisk lidt forkert, da voksne også sagtens kan få det.
I følge hjemmesiden "Netdoktor" smitter børneorm fra menneske til menneske - det kan være fra hænder, toiletbræder osv. Når der er én i familien, der har det, er der derfor en stor sandsynelighed for, at de andre også har det.
For at få ormene til at forsvinde, skal man have en ormekur - som alle i familien skal have. Det er derfor en god idé at kontakte din læge, så du kan komme i behandling og slippe af med det :)

De bedste hilsner
Simone