Brud med flirten!
brevkassespørgsmål af
Laura
18 år
HeJ
Jeg står i den situation at min flirt og jeg har stoppet vores flirt. Jeg fortalte ham jeg jeg havde fået stress. Vi havde en samtale kørende om at jeg skulle vælge nogen ting fra. Jeg skrev at der var to ting jeg ikke ville vælge fra ( ham og hest ) Alt dette ender med at han pludselig skriver at han kun vil være venner. Jeg under mig meget, da vi havde planlagt et weekend ophold i weekenden, som vi begge glædede os til! Jeg acceptere hans valg, men spørger alligevel ind til hvorfor han vælger at stoppe det her. Han svare at det er fordi han ikke ville stresse mig med at skulle ses. Jeg bliver selvfølgelig ked af det og fortyder bestemt at jeg fortalte om min stress! For nu har han stopper kontakten. Hvad skal jeg gøre? Jeg holder vildt meget af ham, men kan jeg gøre noget der ville sætte tingene i et andet perspektiv?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er ked af at han på den måde har valgt dig fra.
Det er selvfølgelig svært at sige præcis hvorfor han har truffet det valg han har. Måske er det hans måde at vise hensyn, og give dig den plads som han har vurderet du har brug for. Måske handler det mere om at han synes det bliver for kompliceret at have en flirt med et menneske der har nogle udfordringer med stress? Måske er det noget helt tredje?
Jeg tænker du har gjort det helt rigtige ved at fortælle hvordan du har det. Et menneske man holder af og gerne vil bruge tid med er vel også et menneske man helst skal kunne dele sine tanker og følelser med...både når det går godt og når det går skidt.
Jeg tænker ikke du kan gøre så meget andet end at sige det som du føler det nu. At du slet ikke havde tænkt at det skulle gå ud over jeres forhold, og at du ikke bliver stresset af jeres samvær. Det er selvfølgelig okay at han vælger dig fra...men at det ikke er noget han skal gøre for din skyld. Og så tænker jeg ikke du kan gøre så meget andet end at afvente og se hvad han vil. Hvor land tid du så vil give ham før du ligesom "lukker" den del af dit liv og kommer videre, er selvfølgelig noget du skal gøre op med dig selv.
Jeg kan godt forstå du er rigtig ked af hans reaktion, og jeg håber at du snart bliver klogere på om I kan fortsætte jeres flirt alligevel eller om du skal lede efter kærligheden et andet sted. Lige meget hvad er jeg sikker på du nok skal finde den.
Bedset hilsner
Niels-Christian