For stor tissemand
brevkassespørgsmål af
Mark
12 år
Hej brevkasse. jeg har et problem. og det er at min tissemand er vokset utrolig hurtig i forhold til de andre drenge i min klasse... Jeg føler de andre stirre på mig til idræt og de snakker med pigerne om den. jeg synes ikke det er sjovt når de snakker om min 19cm behåret tissemand. Når jeg egentligt bare vil have det for mig selv uden hele skolen skal vide det. Hjælp hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej Mark
Jeg synes ikke du behøver gøre noget, jeg tror helt sikkert bare de andre drenge er jaloux. Du er måske den første der rigtigt har ramt puberteten, det kan godt være svært at være den første. Fordi man er den der bliver snakket om, men i takt med de andre også oplever at deres kroppe begynder at ændre sig. Falder du lidt tilbage i priotets listen over ting der bliver snakket om, det er meget normalt at man kan blive et samtale emne hvis man er den først der får bryster, hvis stemme går i overgang eller er den som vokser meget. Det er selvfølgelig aldrig rart når folk snakker om en bag ens ryg og især om ting man føler er meget privat. Du kan også give lidt igen drille dem lidt, men hvis du synes det går hen og bliver mobning synes jeg du burde tage fat i din lære eller snakke med dine forældre om det.
Håber det her kan hjælpe dig Jens