Tynd Hud
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Da jeg var yngre, havde jeg en meget fast og ganske normal hud med glød i, og jeg var super sund. Da jeg fik anoreksi, fra et år tilbage, mistede min hud sin glød, og min hud blev rigtig tynd, især omkring mine øjne. Jeg har fået de her små linjer, under øjenene som ikke var der før og nogle blodårer er kommet til syne vedsiden af øjet, som ikke kunne ses før.
Omkring og især under mine øjne, er der lidt en mørkere mere lilla farve.
Jeg er rask og sund nu, mit hår er blevet mere glansfuldt og det går den rigtige vej, men min hud omkring mine øjne er rigtig tynd og Mørk Og blodårerne er meget synlige.
Det er ikke noget jeg har arvet fra nogen, da Min familie ikke har det problem. Så jeg tænker at min spiseforstyrrelse har været skyld i det.
Problemet er bare at jeg ikke ved om jeg kan få den mere faste og fyldigere hud tilbage, som ikke er misfarvet.
Er der noget Som helst jeg kan gøre? Det går mig meget på!
Tak!

Svar:
Kære du
Dejligt at høre, at du er på rette vej i forhold til spiseforstyrrelsen!
Desværre bliver mit svar på dit spørgsmål meget kort, i det jeg ikke kan svare dig. Umiddelbart tror jeg, der skal en læge med speciale i hud eller anoreksi til at svare på det, men det er muligt din egen læge kan svare dig hvis hun/han ser det. Mit bedste råd er derfor, at gå til din egen læge, eller spørge lægerne, hvor du bliver behandlet for anoreksien (hvis altså du er blevet behandlet i sygehusregi og stadig er tilknyttet).
Håber du kan blive klogere af anden vej.
De bedste hilsner
Maria