Smerter fra højre side..?
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
jeg har snart gået med smerter fra højre side - lige ved ribbenskanten- i 8 md. først troede lægen at det var blindtarmen, men det var det ikke, har været sendt til Urolog grundet smerternes placering samt blod i urinen, men de fandt heller ikke noget..! min egen læge har ingen idéer om hvad det kan være, og det har jeg heller ikke..! smerter bliver forværret, hvis jeg har haft mange løft i løbet af en dag, og nogle gange kommer de i nogle rigtig kraftige ture hvor jeg simpelhen må stoppe med de ting jeg er igang med..! jeg er ansat i en vuggestue og jeg var væk fra mit arbejde som jeg elsker rigtigt højt i 5 md, og startede i nov, på nedsat tid..!

Svar:
Hej du
Først skal jeg lige beklage at du får dit svar så sent, men der hgar været en del ferie her i brevkassen.
Det lyder da ikke sjovt med de smerter. Det er lang tid, du har gået rundt med smerterne. Jeg kan forstå, at smerterne påvirker dig meget i dagligdagen.
Det virker også til, at din læge har sendt dig til undersøgelse et relevant sted, for det kan nemlig godt lyde som smerter grundet nyresten.
Hvis smerterne forværres ved fysisk aktivitet, kan det måske være smerter der stammer fra bevægeapparatet. Men hvis du får smerterne i ture, og når de er så kraftige, som du beskriver, synes jeg, at du skal henvende dig til din læge igen, for det kræver nærmere undersøgelse. Jeg synes også, at det lyder lidt alvorligt, at du har været nødt til at gå ned på halvtid på arbejdet pga. smerterne (jeg læser det som om det er smerterne der har gjort, at du er gået ned på halvtid).
Derfor er det også vigtigt, at man snart finder ud af hvad smerterne skyldes. Det vil også være rarest for dig, hvis du kunne komme af med smerterne og genoptage arbejdet på fuld tid.
Håber, at du også får lidt smertestillende medicin, så det kan tage noget af smerterne, indtil man finder ud af, hvad smerterne skyldes.
Med venlig hilsen
Gowsini Joseph