Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 3 år 3 uger siden

Hej. Jeg har været sammen med en fyr i et par måneder ny. Vi startede med at kysse en gang imellem men så, lige pludselig, bad han mig om at tage tøjet af. Vi havde lige set en film hvor det derefter skete. Jeg sagde "Nej tak" men han trak så mine underbukser ned og rørte ved mig. Jeg synes det var rart nok i starten og gjorde så det samme ved ham. Men så blev det lidt for voldsomt. Han gjorde (i ved nok hvad) og det var faktisk ikke så rart. Jeg bad ham om at stoppe og efter et par gange stoppede han også. Han undskyllede flere gange men rørte stadig ved mig. Jeg flyttede mig lidt og han fandt endelig ud af jeg havde fået nok, og overhovedet ikke ville mere. Er i tvivl om jeg skal tilgive ham eller ej...

Svar:

Hej med dig,

Det du har været udsat for er virkelig ikke i orden. Du har tydeligt sagt fra, endda flere gange og på flere måder, og alligevel er fyren fortsat. Det er slet, slet ikke okay. Jeg ved det kan være voldsomt at høre, men jeg er nødt til at sige det som det er: det du har været udsat for er et overgreb.

Så vidt jeg kan læse ud fra dit brev bebrejder du ikke dig selv noget. Det er rigtig godt. For du har nemlig ingen skyld i det her. Det er udelukkendes fyrens skyld og ansvar.

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om du skal tilgive ham eller ej. Det er en svær beslutning og desværre ikke en jeg kan svare på for dig. Her er du nemlig nødt til at se på jeres relation, dine følelser for ham, hans følelser for dig, hvad du vil byde dig selv, om du føler du kan komme over det, der er sket, om han er det værd, om du tror det vil ske igen, osv. Han har udsat dig for noget meget groft, og virkelig overtrådt dine grænser, hvilket på ingen måde er okay. Samtidig er du meget ung og skulle gerne have en masse gode seksuelle oplevelser liggende forude. Når fyren har så lidt respekt for dig, at han fortsætter på trods af, at du både med dine ord, din krop og dine signaler siger tydeligt nej, så har jeg svært ved at se, at det kan ende godt mellem jer. Og at han undskylder, men fortsætter med at røre ved dig fortæller mig, at han ikke mener sin undskyldning, og kun siger det, fordi han tror det vil få dig til at tilgive ham, og give ham lov til at fortsætte. Det er respektløst og det er nedværdigende over for dig.

Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre i denne situation, men jeg kan give dig mine tanker med på vejen. Og her er mit vigtigste budskab, at du skal sørge for at lytte til dig selv, mærke grundigt efter og passe rigtig godt på dig selv. Og det var netop hvad du gjorde, da du sagde fra i situationen. Du sagde fra, endda mange gange, og det er virkelig stærkt gået. Nu gælder det om endnu engang at mærke efter i dig selv, og gøre det, der er det rigtige for dig.

Jeg ønsker dig alt det bedste!

Mange varme hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål