Sex uden kondom
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus.
Mig og min kæreste er begyndt at have sex, hvilket er rigtig dejligt. Men vi gør det dog uden kondom. Jeg er på p-piller og han er den første jeg har sex med uden kondom. NB min forrige sex partner nærmede ikke sin pik imod min fisse uden kondom på. Ergo kan jeg ikke være smittet. Min kæreste har haft sex med 3 personer, hvor den ene er mig, og de to andre har været jomfruer, men der har han altid brugt kondom.
Men er der stadig en risiko for at vi kan blive smittet, eller anden for ulempe ved sex?
Mvh kæresteparret

Svar:
Hej kærestepar.
Det lyder til at I er meget opmærksomme på at beskytte jer, hvilket er super godt. Når man begynder at have sex sammen, så er det netop en rigtig god idé at sikre sig, at begge har beskyttet sig tidligere eller er blevet testet, hvis der har været mistanke om sygdom.
Umiddelbart så lyder det ikke til at I skal være bekymret for, at I smitter hinanden, da I begge har været gode til at bruge kondom tidligere. Hvis I stadig er bekymret for om I kan være blevet smittet, så kan det være en god idé at holde øje med om i har nogle symptomer som svien, kløen eller rødmen. I kan eventuelt kigge lidt på siden her. Men som sagt så lyder det ikke til at I skal være bekymret, da kondom beskytter mod mulige kønssygdomme.
Jeg håber at I kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Pernille