Pige har spurgt om sex.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er en dreng på 13 år med et lille problem. En pige på 14 har spurgt om jeg ville have sex med hende og jeg svarede at alderen var lige UNG nok. Hun sagde så at hun første gang gjorde da hun var 11 men jeg ved ikke hvad jeg skal svare? Er da glad for at hun gider og jeg vil også godt men alligevel ikke da jeg ikke er gammel nok synes jeg. Så om det er sejt eller ej... Ældre bliver jeg ikke af den sætning. Tak på forhånd:)

Svar:
Hej dreng 13 år
Taki for dit spørgsmål og jeg synes det er et rigtig godt spørgsmål.
Jeg synes det er vigtigt, at du fortæller hende hvordan du har det, og holder fast i hvad du føler. Der er intet galt i at sige, at man ikke er parat endnu.
Det er godt du siger nej, hvis ikke det føles rigtig. Du skal følge dit eget tempo, og ikke føle dig presset til noget du ikke føler at du parat til. Hvis ens kammerat siger at han har været seksuelt sammen med den ene og den anden, kan det godt være han praler.
Jeg synes det er rigtig flot at du mærker efter og tænker på hvad du egentlig har lyst til. Så følg din mavefornemmelse og vent til du selv synes du er klar.
Du har masser af tid til at udfolde dig seksuelt. Gennemsnitsalderen for første samleje i Danmark er 16 1/2 år. Er også først lovligt at have sex i danmark fra man er fyldt 15 år.
Venlig Hilsen
Sascha