Menstruation i en måned?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej :) Jeg har gået og undret mig en del på det seneste. For 3 måneder siden startede jeg på p-piller for første gang, og startede på min 1. dag af min menstruation som jeg fik af vide. Jeg tog pillerne måneden ud, men i mellemtiden slog jeg op med min kæreste, så jeg startede ikke på den nye måned. Nu startede jeg så igen med p-pillerne for en måned siden, fordi jeg blev seksuelt aktiv igen. Jeg startede på den første menstruationsdag (som sidst), fordi det var en start på en ny "p-pille periode". Det har så resulteret i at jeg har haft en meget svag, men langvarig menstruationsperiode på 4 uger. Jeg stoppede med at tage p-pillerne i dag, det vil sige jeg holder pausen på de 7 dage, hvor jeg egentlig burde få min menstruation. Men hvad sker der? Hvorfor har jeg haft menstruation i en måned nu? Det skete ikke første gang jeg startede på p-pillerne. Hilsen mig

Svar:
Hej med dig
Det var et rigtigt interessant spørgsmål og mit svar måtte jeg lede efter på nettet, men jeg tror jeg har fundet et til dig.
Du har gjort det helt rigtige, netop at starte på p-piller ved første menstruationsdag.
Så vidt jeg kan læse mig frem til, kan det være normalt at man kan pletbløde det første stykke tid, nogle mener der kan gå 3 cyklusser før at ens krop har vænnet sig til hormonerne i p-pillerne.
I pakken med p-piller er der en indlægsseddel, hvor der står alle informationer om brug af p-piller. Hvis informationen, som du skal bruge, ikke står på indlægsedlen i pakken, så er det altid en god ide at tage kontakt til lægen og få et professionelt læge-råd.
Jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mvh
Casper