Mange kønshår!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Har så man kønshår forneden..
de andre piger fra min klasse driller mig rigtig meget med det.
for cirka 2 måneder siden var jeg nøgen med en dreng, da jeg havde smidt tøjet og legede foran ham blev han helt mærkelig i ansigtet.
han tog tøjet på, og så gik han sin vej..
hvad skal jeg gøre??
please svar hurtigt!

Svar:
Hej med dig.
Det er aldrig rart, når der er noget ved ens krop, som irriterer en, og som man ikke er glad for. De fleste unge har noget ved dem selv, som de ønsker at ændre. Det er helt normalt, at alt ved ens krop ikke er fuldstændig perfekt, og faktisk er det nogen gange de små, specielle ting ved os hver især, som adskiller os fra hinanden og gør os unikke.
Mange piger bryder sig ikke om deres kønshår. Faktisk er det langt størstedelen af de unge piger, som bruger en skraber til at barbere nogen eller alle hårene af med. Der er ikke noget forkert i hverken at lade hårene gro eller barbere dem af. Man skal bare gøre det, man har det bedst med. Nu hvor du er træt af dine hår og synes, de er pinlige, kan det være, du forsigtigt skal prøve at barbere nogen af dem af. Du kan købe skraber og barberskum i de fleste supermarkeder eller i Matas. Det er vigtigt, at du barberer dig under et bad, når du har blødgjort din hud med det varme vand fra bruseren. På den måde skåner du nemlig din hud bedst muligt, hvilket er vigtigt. For at passe bedst muligt på din hud, er det også en god idé at smøre de barberede områder ind med en god, parfumefri creme, som beskytter huden mod udtørring og rødme. Ekspedienterne i Matas har megen erfaring med intimbarbering, så spørg endelig dem til råds, hvis du beslutter dig for at ville barbere hårene af.
Jeg synes ikke, det er fair, at de andre piger driller dig med hårene. Man kan ikke selv gøre for, hvor meget eller hvor lidt hår man får rundt omkring på kroppen - og hvor tidligt man får det. Hvis de bliver ved med at drille dig, synes jeg, du skal sige det til din klasselærer. Smådrillerier kan udvikle sig til mobberi, hvis det ikke stoppes, og det kan og bør din lærer hjælpe dig med.
I forhold til drengen synes jeg, det lyder som en ubehagelig oplevelse. Hvorfor du var nøgen overfor ham, ved jeg ikke, men måske skal du næste gang tænke en ekstra gang over, hvem du smider tøjet over for. Det er oftest rarest kun at gøre det over for nogen, man stoler 100% på, og som man har det godt med.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kh. Matilde