Kan jeg være gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
mig og min kæreste hyggede os i torsdags og det endte med han dryhumpede mig. Han kom og jeg er bange for at sæden måske kan være kommet op i min skede. Vi havde begge to underbukser på. Er det muligt at det er sket?

Svar:
Hej Anonym
Helt kort. Nej, jeg mener ikke der er nogen risiko for at du kan være blevet gravid.
Hvis i begge havde underbukser på kan sæden ganske enkelt ikke komme langt nok op i skeden til at sædcellerne kan nå op til livmoderen. Og hvis sædcellen ikke kan nå helt op til livmoderen er det umuligt at blive gravid.
Måske er både hans og dine underbukser blevet våde af sæd da han kom, men det er altså ikke nok. Sæden skal langt op i skeden, og det kan det ikke komme på den måde du beskriver det. Så jeg synes du kan være helt rolig.
Mange hilsner
Niels-Christian