iriterne sex tanker
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en dreng på 12, har lige fået en kæreste på 13, hvor både hun og jeg vil i seng med hinanden. Jeg ved godt at det er lidt for tideligt, men jeg har tænkt lidt over hvordan man kan slippe væk fra de tanker, eller om jeg bare skal springe ud i det, og så bare tage en kondom på:-). P.s jeg syntes at det er godt at i har lavet denne hjemmeside, så vi drenge/piger kan komme lidt af med bekømringerne og tankeme om sex:-D..

Svar:
Kære dreng 12 år
Jeg vil lige starte med at sige mange tak for din ros, det er dejligt at høre, at du synes det er godt, at der er kommet en hjemmeside hvor drenge og piger kan komme lidt af med deres tanker og bekymringer. Det er præcis det der er formålet med Cyberhus.
Som du selv skriver er det en smule tidligt at have sex i din alder, det er også først lovligt når i er 15 år. Så nej jeg synes ikke du bare skal springe ud i det og tage et kondom på, selvom jeg godt kan forstå at det kan friste.
Istedet for at have samleje hvor du er oppe i din kæreste, så er der ikke noget i vejen for at røre ved hinanden, lege og udforske hinandens kroppe og ornanere, det er helt okay.
Det er helt normalt i din alder at have en masse fantasier og lyster, du er så småt på vej i puberteten og der sker en masse forandringer med din krop. Du er ved at udvikle dig fra dreng til voksen.
Mange Hilsner
Sascha