Hvorfor gør jeg ikke noget?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, igen - fik ikke lige det her med i det andet jeg skrev... Jeg har et lille "problem".. Jeg har en ven.. Eller vi er nok mere end venner, men vi er ikke kærester endnu, vi er bare sammen i weekenderne, vi har sex med hinanden osv.. Problemet er bare, at hver gang vi har sex er det ham, der begynder på det hele. Han starter med at røre ved mig, give mig finger og lign. Jeg rører ikke ved ham og det er aldrig mig der begynder.. Altså, jeg vil jo virkelig gerne og jeg holder meget af ham, men jeg ved ikke hvordan jeg kan få taget mig sammen og vise ham, at jeg gerne vil ham - og jeg kan begynde et samleje, så det ikke altid er ham.. Jeg har virkelig IKKE lyst til at sætte mig ned og snakke med ham om det. Hvad skal jeg gøre..? Hilsen S

Svar:
Kære S
Jeg kan godt forstille mig at det kan være svært selv at tage initiativet også. Du synes måske det er lidt nemmere hvis det er ham som tager initiativet. Jeg kan godt forstå hvis du også gerne vil vise ham, at du også kan tage føringen.
Som du selv skriver, så kan det være svært at tage sig sammen til og det er helt forståeligt. Der er mange piger der synes det kan være svært at tage initiativet fordi de tænker på om han nu er synes man er god nok?, eller om min krop er tiltrækkende nok?, og så videre. Der kan være mange ting som spiller ind, når man som pige skal tage initiativet overfor en fyr.
Nu skriver du ikke noget om, om der er nogle ting der forhindrer dig i at gøre det. Men det lyder som om han er glad for dig og at du også har lyst til ham. Det er et godt udgangspunkt, for det virker som om I begge har lyst til hinanden. Hvis du gerne vil tage initiativet så er det vigtigt at du tror på dig selv og føler dig tryg sammen med ham.
Selvom du slet ikke har lyst til at snakke med ham om det, så vil jeg mene det er det bedste. Du kan jo spørge ham om, hvad han godt kan lide. Du kan jo fortælle at du faktisk også gerne vil tage initiativet og derfor gerne vil vide hvad han godt lide du gør. Selvom det kan virke kunstigt at snakke om det, så kan det faktisk være nemmere bagefter, fordi man ikke skal gætte sig frem til hvad sin partner godt kan lide.
Du skriver at din partner er god til at røre ved dig, men at du ikke rører ved ham. Hvis du gerne vil tage initiativ og vise at du også har lyst til ham, så er det godt også at røre ved ham. En fyr er allermest følsom på penis, så hvis du rører ham der, er jeg sikker på at han kan mærke du også vil ham. Du kan også sige til ham, at du har lyst til ham i aften. Det er jeg også sikker på at han vil synes er dejligt at høre. Så kan I starte derfra og se hvad det fører til. Så det vigtigste er, at du tror på selv og tør vise ham, med ord og handlinger at du gerne vil lige så meget som ham. Jeg håber du har mod på at prøve at dig lidt frem, for det kræver mod, øvlese og tid at blive god til at tage initiativet også.
De bedste hilsner Sine