Gør ondt før menstruation?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, Jeg har en kæreste, som jeg har haft sex med i de sidste 8-9 måneder. Jeg er på p-piller, og nogengange synes jeg, at sex kan gøre ondt lige inden min menstruation. Det føles som om, at han rammer noget - som om han støder for langt op. Kan det passe, eller kan der være en anden årsag til det?

Svar:
Hej.
Dejligt du skriver.
Det er helt naturligt du har ondt lige inden din menstruation, derfor kan det sagtens gøre ondt når du og din kæreste har sex i dagene op til og under din menstruation. Han rammer din livmoderhals som godt kan være øm i forbindelse med din menstruation. For at lindre smerten kan du bruge en varmepude eller prøve at motionere lidt. I kan prøve nogle andre stillinger, hvor han undgår at ramme din livmoderhals. Ellers må I nusse, kæle og onanere i de dage hvor du har smerter.
Sommervarme hilsner Mette Mach.