Onani i badet
brevkassespørgsmål af
Anonym pige
14 år
Hej. Jeg er en pige på 14 der godt kan lide at onanere i badet, men nogle gange er jeg så liderlig at jeg begynder at filme mig selv der onanere og får en orgasme, så kigger jeg selv på det bagefter og onanere til min video. Jeg har bare et spørgsmål og det er om det er farligt at filme sig selv? Kan det blive brugt til noget - det skal lige siges at jeg ikke viser mit ansigt og at jeg sletter det med det samme efter jeg har brugt det til nydelse. Syntes i at det er en dårlig ide? Jeg er bare i tvivl men syntes det er så dejligt. - Den 14 årige pige

Svar:
Hej med dig.
Det er vigtigt, at du først og fremmest ved, at der ikke er noget forkert ved det, du gør. Alle har forskellige lyster, og der er ikke noget, der er mere rigtigt eller forkert. Så længe man ikke gør nogen eller noget ondt. Og det lyder meget uskyldigt det, du gør. Men jeg kan godt forstå, hvis du bliver lidt paranoid over, om der kan være noget farligt ved at filme sig selv i sådan en intim situation, selvom du ikke har ansigt på.
Der er to ting, som jeg synes du skal være opmærksom på: Det første der potentielt set kan være farligt er, hvis du glemmer at slette videoen(erne) fra din mobil, og der er nogen, der kigger i din kamerarulle og ser det og kan finde på at sende det til andre. Så derfor er det vigtigt altid at huske at slette det, som det også lyder til at du gør.
Det andet der kan være en risiko ved, er, hvis du har sat billeder og videoer på mobilen til automatisk at oploade til fx Icloud eller Google Fotos. For så kan videoerne også ligge online (altså på din egen private konto). Det er der som sådan ikke noget farligt ved, fordi det er din egen konto, men der er desværre tilfælde, hvor tilfældige personers Icloud konto bliver hacket. Eller hvis man skal dele en billedmappe med andre, og man måske har glemt, at der ligger nogle billeder og videoer, som ikke skal deles med andre, så kan det også gå galt. Så derfor er det en god idé at have styr på, om man har en online konto, og i så fald hvilke billeder og videoer, der oploades til ens online konto, hvis man har sådan en. Derfor vil jeg råde dig til at tjekke op på, om dine billeder og videoer automatisk bliver oploadet til en online konto.
Hvis du har en Iphone og har en Icloud konto kan du tjekke det under indstillinger --> trykke på dit navn --> derefter trykke ind på Icloud, hvor du kan sætte automatisk overførsel af billeder og videoer til eller fra. Hvis du bruger Google fotos skal du gå ind i appen --> klikke på indstillinger --> tryk på Backup og synkronisering, og se om det er slået til eller fra. Hvis du finder ud af, at det automatisk synkroniserer, så kan du lige gå ind og tjekke om det er blevet oploadet. På Google fotos fx skal man have adgang til WIFI og være i appen for at den synkroniserer billeder fra kameraet, så hvis du har nået at slette videoerne næsten med det samme, er der stor sandsynlighed for, at de ikke er blevet oploadet. Men det er en god idé lige at tjekke det.
Så lige for at opsummere: der er ikke noget forkert i det, du gør, men du skal blot lige huske at slette det og være opmærksom på, om det ligger på en online konto.
Du er velkommen til at skrive til os igen, hvis du har flere spørgsmål.
Mange hilsner Pernille