KENDT
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej ;-) (jeg ved ikke om dette er det rogtige sted at stille spørgsmålet? ;-) men... Hvordan bliver man opdaget youtube, x-factor, eller? Hvordan? Altså med sang... Jeg elsker at synge og min mor siger det lydee godt... Hvordan bliver man opdaget.. Kom gerne med en masse ideer ;-) (ps: jeg vil ikke opdages lige nu... Måske senere..)
og et til ;-)... hvirdan får man mange følgere på de sociale medier? Fx: Twitter og instaGram? ;-) kom gerne med en masse ideer ;-)

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål
Jeg kan ikke rigtigt vejlede dig i det med at blive opdaget som sanger. Til gengæld synes jeg du skal spørge i vores brevkasse "Musikliv og talentudvikling", hvor Niels med garanti har nogle gode input til den del.
Du spørger hvordan man får flere følgere på Instagram, Twitter og sociale medier generelt. Det vigtigste råd, jeg kan give dig er, at du skal have noget på hjerte. Alt for mange unge (synes jeg) er fokuseret på at blive kendt i stedet for at fokusere på det, som gør andre interesseret i at følge dig.
Hvis man brænder for en sag - uanset om det er mode, musik, naturbilleder eller noget helt andet - så kan det mærkes hos dem, der skal følge dig.
Når du har fundet ud af, hvad du synes verden skal vide om dig og dine interesser, kan du prøve at følge denne (engelske) guide: http://www.wikihow.com/Get-Followers-on-Instagram
At få mange følgere kræver tid, engagement og konsistens. Du skal kommentere flittigt på andres billeder som inspirerer dig og være ivrig til selv at poste billeder med værdi for andre.
Spørg dig selv: hvorfor vil jeg være kendt og hvad vil jeg være kendt for?
Og husk så at ha' det sjovt med det .-)
Mvh Jonas