Mit underliv
brevkassespørgsmål af
A
22 år
Hej Jeg tror at jeg har PGAD (Persistent genital arousal disorder) og har læst, at det ikke er en diagnose i danmark. Det snurrer/ kramper i mit underliv, omkring klitoris og ned i mine ben i flere dage og kan heller ikke sove om natten, fordi det er så slemt. Er der noget behandling at få? Er der læger der ved noget om PGAD? Har læst et sted, at det måske kan gå væk, hvis man får klitoris opereret væk, men ved ikke om det er rigtigt? Vil bare gerne have det til, at forsvinde.

Svar:
Kære A
Tak for dit spørgsmål.
Det lyder frustrerende. Jeg måtte selv lige bruge lidt tid på at læse op på lidelsen, og du har ret i at det er en sjælden tilstand, som vi på verdensplan ikke har særligt meget indsigt i endnu.
Jeg har desværre ikke viden nok til at besvare dine spørgsmål. Jeg ville klart anbefale, at du starter med at snakke med din egen læge om det. Hvis din egen læge også finder det relevant, kan vedkommende henvise dig videre til specialister.
Med venlig hilsen Dr Bircan