Min kæreste har slået op... Hvad gør jeg nu?
brevkassespørgsmål af
Andreas
14 år
Hej Cyberhus
Min kæreste og jeg har været sammen i over 7 måneder, men nu har hun lige slået op. Hun skriver at det er fordi, at hun er blevet forelsket i hendes ex igen. Jeg ved at deres forhold mellem årene har været op og ned af bakke (de har været slået op flere gange) og jeg ved, at om lidt tid vil hun nok fortryde at hun slog op (hvilket jeg også sagde til hende) men hun var ligeglad. Jeg har fjernet( og blockeret) hende og billederne har jeg gemt et sted, hvor jeg ikke kommer til at kigge, så jeg ikke mindes om hende. Har læst for nogle år siden at det er en god måde at komme over en kærestesorg på. Men hvad så når hun vil i kontakt igen?(hvilket jeg ved hun vil, fordi at hende og hendes ex slår op igen) og hvis hun så spørger igen, burde jeg så sige ja til hende eller ej? Og er der nogle flere tips til at komme over en kærestesorg?
Hilsen Andreas
(Og tak på forhånd)

Svar:
Hej Andreas
Det er da lidt noget lort at kæresten har slået op, men det lyder til, at du håndteret det ret godt indtil videre. Det lyder også til, at du har dodge en bullet her, da hun lyder som en lidt ustabil kæreste. Tror det er bedst, at du bare prøver at komme over hende og glemme hende, selvom det ikke altid er lige let. Men bare tænk på, hvordan hun fik dig til at føle, da hun slog op med dig, og hvis hun kommer krybbende tilbage, så vær stærk og sig nej - "you choose me or you lose me". For hvad sker der, hvis I bliver kærester igen, og så lige pludselig så får hun følser for ex'en igen? Så kommer du til at sidde i saksen igen og skal bearbejde den samme kærestesorg. Så husk de gode øjeblikke I havde sammen, men glem hende.
God tips til kærestesorg: hold din hjerne beskæftiget, lav nogle ting, der gør dig glad, læs en bog, se en film, vær sammen med de folk du holder af, som kan støtte dig og som du tør snakke om dine følelser om. Træning er også godt til at holde din hjerne beskæftiget - plus det gør du falder hurtigt i søvn, så du ikke ligger og tænker på hende. God musik - det må gerne være trist, hvis du er i trist humør, der er ikke noget umandigt i at være ked af det og hvis du er rigtigt nede så hjælper chokolade altid, men i fornuftige mængder! :)
Du skal nok komme igennem det her og blive stærkere af det.
Håber du får det bedre snart
Jens.