Motion ikke sjovt mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Brevkasse
Jeg vil gerne i gang med at motionere og komme i bedre form. Jeg har prøvet alt muligt forskelligt som gymnastik, svømning og fodbold, men synes ikke rigtig at det er sjovt mere. Har i ikke nogle gode ideer til  hvad man kan gå til. Jeg er en pige på 14 år og bor i København.
Hilsen Sarah

Svar:
Hej Sarah
Der er mange som har det som dig og mister interessen for idræt når de bliver 14 og 15 år. Men det er rigtig godt at du har lyst til at prøve noget andet. Og der er rigtige mange aktiviteter man kan gå til. Men for at indkredse muligheder kunne du stille dig selv nogle spørgsmål eks. skal det være et holdspil som eks. håndbold eller skal det være noget hvor du er alene som eks. atletik eller kampsport? Skal  det være en idræt hvor man konkurrerer mod hinanden og stiller op til turneringer eller er det vigtige bare at være med?
Skal det kun være for piger eller må det også være med drenge? Skal det forgå indenfor eller udenfor eller begge dele?  Og mange andre spørgsmål kan man stille.
Jeg vil bare nævne et par eksempler på nogle idrætter som måske ikke er så kendt og nogle web adresser hvor du kan finde flere informationer.
Floorball er et indendørs spil som minder lidt om ishockey men uden alt udstyret og isen.
Yoga har fokus på styrke og smidighed af hele kroppen og kombinerer det fysiske med det mentale.
Rulleskøjteløb og ruller derby. Kan du lide at rulle på rulleskøjter kan du gøre det i en klub hvor man træner sammen. Ønsker du flere udfordringer end bare at rulle, kan du prøve ruller derby hvor man i hold kæmper mod hinanden. På www.dgi.dk og www.dif.dk finder du mange flere idrætter og foreninger i København. Held og lykke med de nye idræt.
Venlig hilsen
Anne