Ingen onani
brevkassespørgsmål af
Nicolai
16 år
Hey cyberhus.
Jeg er en dreng som i en tidlig alder fandt ud af at onanere og jeg kunne ret godt lide det. Allerede fra starten af, da jeg var cirka 12 kunne jeg få sperm ud, men fordi jeg har onaneret cirka hver dag, har det dog ikke være særligt meget der kom ud, og når jeg sprang en dag over med onani, kom der virkelig meget sæd næste dag.
Nu er jeg dog begyndt at stoppe og det har været cirka en uge siden jeg sidst har gjort det, og det føltes ret godt faktisk.
Jeg føler dog at min kugler er begyndt at blive større, og ikke hænger så meget mere, og min tissemand er blevet mindre når den er i skal tilstand.
Så jeg ville egentlig høre om det overhovedet er muligt, eller om jeg overreagerer. Og så ville jeg også spørge om, om der kan være en bagside af at jeg ikke onanerer?

Svar:
Hej med dig Nicolai!
Hvor er det dejligt, at du du godt kan lide at onanere! Mange oplever, at det hjælper dem med at slappe af og få ro på, og det tænker jeg altid er en god ting. Du fortæller, at du har oplevet, at det har været forskelligt, hvor meget sæd der er kommet ved udløsning, alt efter om du har gjort det hver dag eller hveranden dag. Jeg kan fortælle dig, at det er helt normalt, og det skyldes, at kroppen skal producere nyt sæd, og jo oftere man onanere, jo mindre sæd er der hver gang, fordi kroppen ikke har nået at producere nyt. Det er ikke farligt eller noget som helst, for som du selv har opdaget, så vil der være mere sæd næste gang, man får en udløsning, hvis man har holdt en lille pause.
Du fortæller, at du nu ikke har onaneret i en uges tid, og at du synes, at du kan mærke og måske endda se det på dine testikler og din pik. Jeg er ikke læge, så jeg kan desværre ikke give dig et helt sikkert svar, for jeg ved ikke, om ens testikler faktisk kan blive lidt større, eller om det mere handler om, at de føles fyldte, fordi du ikke har onaneret i et stykke tid. Men jeg tænker, at uanset hvad, så kan det måske forklare, hvorfor at du også føler, at din pik er mindre. Min tanke er, at hvis dine testikler sådan lidt tager fokus lige nu, fordi du kan mærke dem på en anden måde, end du plejer, så kan det godt være, din pik føles mindre, fordi du ikke mærker den helt ligeså meget lige nu. Men det vigtigste er, hvad du tænker, og hvis det er noget, som bekymrer dig, eller hvis dine testikler begynder at gøre ondt, så vil det være en rigtig god idé at tage et smut forbi lægen og lige få tjekket, at alt er, som det skal være. Det lyder måske ikke som det fedeste i hele verden, men husk på at det er lægens arbejde, og det er ikke noget, som de tænker over overhovedet.
Til sidst spørger du også, om der er en bagside af ikke at onanere, og af hvad jeg ved af, så er svaret nej. Så hvis det føles bedst at holde lidt pauser, så skal du bare gøre det, og hvis det omvendt føles bedst at onanere dagligt, så er det, det som du gør. Det er helt op til dig selv.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål! Ellers er du velkommen til at kigge forbi vores brevkasse igen.
De bedste hilsner
Amanda