kirkke gårds pigen det her er mit site håb
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg er en pige på 15 år jeg sider konstandt på en kirkke gård og tænker på døden og at det er sønd for dem der er døde og det burde de ik være men det burde jeg jeg føler at jeg høre til på en kirkke gård og at det er der jeg burde læge jeg har igen livs løst for hvad er der ved livet når man bar er i et sort huld er er mørkt og koldt og næsten igen luft er jeg ved godt at folk siger man skal i gennem op og ned ture i sit liv men når det går ned af og jeg bliver mere og ked af det og ensom og bar bliver være for vær deg og det alderade begyndte sådan a jeg var 6-7 år gammel og så at det bar er blevt være med tiden og det bliver stadig være og være jeg kan ik se vem jeg er hvad jeg er eller er her for og jeg er bar et problem og en belastning for alle jeg kan ik holde mig selv ud jeg kan ik holde ud at være i nærheden af mig selv jeg har facde på for igen skal opdage hvordan jeg har det for så bliver jeg bar truet med jeg kommer på indstudisjon jeg har intet livjeg har løst til bare at dø jeg ved slat ik vordan jeg kommer op jo jeg bliver tvunget og sådan men jeg orker slet ik og så tag jeg i skole og køre facade og så når jeg kommer hjem laver jeg leksjer og så går jeg på kirkegården og så kan jeg græde i fred og så går jeg først hjem omkring aftensmad tid og så der efter der op igen til jeg går hjem i seng og mine tanker tænker på mange ting der i blandt i sær selvmord og jeg kan ik se nogen anden ud vej selvmord er min vej jeg har ik andre veje længer og undskyld det blev langt jeg viste bare ik hvad jeg ellers skulle.

Svar:
Hej med dig..
Jeg kan godt forstå det er svært, når du føler at livet bare er et stort sort hul. Det er også rigtig godt at du har skrevet herind nogle gange, fordi på den måde øver du dig i at få ordene ud af kroppen og få fortalt det til en voksen at det er svært.
Nu skal du høre...Du er klar til næste skridt.
Det du skal gøre nu, det er at få sagt de ting du siger til brevkassen, til en voksen i virkligheden. Det skal du gøre fordi det er klart den bedste måde du kan komme fremad i dit liv og få det bedre. Du har brug for en voksen som vil lytte og hjælpe dig igennem de svære tanker og følelser du oplever lige nu, men det skal være i virkeligheden og ikke i en brevkasse.
Når du snakker med en voksen i virkeligheden, er det den bedste måde at finde ud af hvilke muligheder du har og hvordan du bedst kan bruge dem. Det kan vi ikke her i brevkassen fordi vi ikke sidder over for dig, eller kender dig så godt. Brevkassen kan lytte og prøve at hjælpe dig til at opsøge hjælp i virkeligheden.
Så jeg synes du skal vise alt det du har skrevet herinde i brevkassen til en voksen son du kender. Start med dine forældre, så bagefter skal du vise det til din lærer og til din læge. Selvom du synes det føles svært og uoverskueligt skal du gøre det.
Så kære du...tro på det og kast dig ud i det. Og stol på at du kan få glæden i livet tilbage..
Venlig hilsen
Erroll