Har brug for hjælp! drømmer om lærer
brevkassespørgsmål af
Anonym
Jeg tør ikke fortælle min bedste ven det .. jeg tør ikke fortælle min kæreste det.. de vil bare misforstå mig .. så nu må jeg søge hjælp her .. og håber nogen kan hjælpe mig .. for det er underligt..
Jeg drømmer om min mandlige lærer .. ikke sexuelt .. men jeg drømmer om ham.. hver nat .. at han sidder inde på mit værelse sammen med mig .. indtil jeg falder i søvn . så går han? .. Jeg er ved at græde i tanken om at 9 klasse snart slutter og jeg aldrig kommer til at se ham igen .. og ved ikke hvorfor .. jeg kæmper nærmest for hans opmærksomhed?! .. jeg hader generelt skolen .. og alle lærerne .. men har aldrig haft sådan en lærer? han kalder mig hans ultimative blomst i tysk fordi der er jeg den dygtigeste .. han ringer til mit hjem bare for at fortælle mig han er stolt og roser mig? .. Han er den eneste lærer der nogensinde har klappet mig på skulderen og sagt "Hey hvordan går det?" med et smil ..
Jeg ved ikke hvad der sker?! Jeg forstår intet?? Jeg har selv prøvet at sådan tænke lidt sagerne igennem? .. men jeg forstår det ikke rigtigt .. min far er altid i kbh .. græder mig selv i søvn hver aften fordi jeg savner ham? .. han er nogengange væk 3 uger hvor jeg kun ser ham 1 gang i week? .. kan det være at jeg ser min lærer som en fader figur? :'/ jeg ved virkeligt ikke hvad der sker .. jeg forstår intet ...
Be om hjælp .. jeg har seriøst brug for at en giver mig et logisk synspunkt .. :'/

Svar:
Hejsa.
Det er godt, at du har valgt at skrive til Cyberhus om dine drømme, for jeg kan høre at de fylder rigtig meget for dig.
Du fortæller, at du har en lærer, som du er rigtig glad for, selvom du faktisk ikke er særlig glad for hverken skolen eller de andre lærere. Det er dejligt, at du har mødt en lærer, som kan give dig en anderledes oplevelse af skolen. En lærer som ser dig og roser dig.
Jeg synes bestemt ikke at det lyder underligt, at du har drømme om den lærer. Du stiller spørgsmålet, om det kan være at du ser ham som en faderfigur. Det tror jeg, at du har helt ret i. Jeg tror, at din lærer giver dig en tryghed, som du godt kan lide. En tryghed som du måske har ekstra brug for, fordi din far er meget væk.
Du fortæller selv, at din lærer i drømmen sidder ved din seng indtil du falder i søvn. Det lyder som en dejlig tryg tanke, at du på den måde har en voksen til at sidde ved din seng til du sover. Derfor tror jeg, som du selv siger, at det netop er fader figuren og trygheden du finder i din lærer.
Der er intet underligt i at drømmer om din lærer, specielt ikke når han er en person som du så glad for. Han lyder som en rigtig rar person, som får dig til at føle dig helt speciel. Det er dejligt, og det skal du nyde!
Vi mennesker kan godt lide når andre lægger mærke til os, og giver os følelsen af at være helt specielle.
Du siger, at du bliver helt ked af tanken om at du ikke skal se ham mere når skoleåret slutter. Det er helt naturligt, at det gør dig ked af det, for du vil komme til at savne at hans skulderklap og den følelse han giver dig. Vi savner de mennesker vi ikke længere ser. Men heldigvis er det ofte sådan, at man efter et stykke tid møder andre mennesker, som kan give en den samme form for anerkendelse og tryghed.
Nyd den tryghed han giver dig. Og vær ikke bekymret over dine drømme, dem er der ikke noget underligt i. Du skal ikke skamme dig over det, heller ikke selvom du måske ikke har lyst til at fortælle din kæreste og bedste ven om det. Det er ikke sikkert, at de helt kan forstå dig, for de har ikke det samme specielle forhold til læreren. Du bestemmer helt selv, om du lyst til at fortælle andre om drømmene. Det vigtigste er, at du forstår at det er helt okay, og at du husker at nyde den tryghed, som læreren formår at give dig.
Hilsen Marianne