alt mulig andet
brevkassespørgsmål af
li
19 år
hej med jer jeg har stor prolemmer med tanker og sunhedssustemmet og hvad er en overdoses  det er hvis du tag mera end 8 paludil

Svar:
Hej med dig
En overdosis er alt over den anbefaling der står på pakken og indlægssedlen til de pillerne. For Panodil, gælder det at man må tage op til 8 piller, fordelt på et helt døgn. Det vil sige at du kune må tage 2 af gangen. Hvis du har taget 2 skal der gå 4-5 timer før du må tage 2 igen.
På et helt døgn må du tage 8. Hvis du tager 8 på én gang kan det også være en overdosis.
Du skriver ikke så meget om hvad det er for tanker, du har det rigtig svært med for tiden. Men det er i hvert fald godt at du søger hjælp når du har det sådan.
Måske kan du overveje at kigge forbi vores chat i aften, og få en snak med en af vores rådgivere. Helt anonymt selvfølgelig. Vores chat er åben i dag kl.18-21.
Hvis du hellere vil snakke med nogen, er livslinien.dk, måske et godt bud. De har åbent alle ugens dage kl. 11-23 og du kan tale helt anonymt med dem på nummer 70 201 201
Mange hilsner
Niels-Christian