Hår i rumpen
brevkassespørgsmål af
Agnes
14 år
Jeg har sygt mange hår i rumpen og det er jeg vildt ked af. Altså jeg kan så nogenlunde holde de værste hår omkring revnen væk men aner ikke hvad jeg skal gøre med alle de hår i numsen for dem kan jeg simpelt hen ikke finde ud af barbere væk når de sidder der (og tør heller ikke rigtig med en skraber deromme når man ikke kan nå ordenlig). Jeg har betroet mig til en god veninde og hun siger at hun altså gerne vil hjælpe mig hvis det er. Men ved ikke om jeg kan være det bekendt. Hvad tænker I jeg kan gøre?

Svar:
Hej Agnes
Først og fremmest vil jeg starte med at sige, at det er helt naturligt at have hår i numsen. Når man bliver teenager begynder man at gro hår andre steder på kroppen som blandt andet i numsen og på kønslæberne, og dette er helt normalt og naturligt. Det gør alle mennesker altså både piger og drenge. Hvis ikke hårene er generende behøver man slet ikke at fjerne dem, da det jo er de færreste, som kigger en imellem ballerne til dagligt.
Hvis du alligevel ønsker at hårene mellem dine baller skal fjernes, så kan du forsøge at gøre følgende.
Du kan prøve at sætte dig på hug og og bruge et spejl. På den måde har du et langt bedre overblik over hvordan du ser ud dernede. Derudover kan du ved at bruge et spejl samtidig bedre styre skraberen når du bruger den dernede. Når du sidder på hug har du samtidig ikke ligeså langt derned, som hvis du står op og barbere dig.
At barbere sig et sted som numsen er ikke det nemmeste, men med øvelse og tålmodighed er jeg sikker på, at du nok skal kunne lære at gøre det selv.
Hvis det slet ikke fungere for dig, at barbere dig selv ved brug af et spejl, så kan man blive vokset hos en professionel. Det hedder en Brasiliansk wax og kan udføres af de fleste voksbehandlere/klinikker. Når dette er sagt, så vil jeg igen understrege, at man ikke behøver at barbere hårene i numsen væk, da de jo er der af en grund.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, ellers kan du Google spørgsmål og svar omkring hår i numsen. På Google kan du nemlig finde en del sider som skriver om netop dette.
Held og lykke med det.
De bedste hilsner
Sara