G punkt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
jeg er en 13 årig pige som onanere ret tit. Men det er mest i badet, for der får jeg nemmest en orgasme. Jeg har flere gange prøvet på klit og med finger osv... men jeg har kun kunne komme på klitten. Jeg har ikke prøvet at få en sprøjteorgasme, men vil rigtig gerne.
( slapper af og alt det der mens jeg onanere og mine tanker er ikke at prøve på at få en orgasme )
hilsen pigen der vil ha sprøjteorgasme

Svar:
Hej pige, der vil ha sprøjteorgasme,
Fedt at høre, at du er godt i gang med at udforske dig selv og din seksualitet. Og sejt, at du prøver forskellige ting af. Det er nemlig den bedste metode til at finde ud af hvad man godt kan lide og hvad man tænder på.
Jeg kan godt forstå, at du godt kunne tænke dig at prøve en sprøjteorgasme - du har sikkert, som mange andre unge, hørt, at det er en meget bedre og ekstra intens orgasme. For at prøve sådan en, er det bare om at blive ved med det, du allerede gør - nemlig at prøve dig frem og afprøve forskellige teknikker, redskaber og stillinger når du onanerer. Du skal dog vide, at det kan være svært at få en sprøjteorgasme, og at nogle piger og kvinder aldrig oplever at få en.
Det er forskelligt fra kvinde til kvinde og pige til pige, hvad der skal til, for at hun opnår sprøjteorgasme. Ofte er sprøjetorgasmen en del af en skedeorgasme, og nogle oplever derfor, at de lettest får den ved at massere g-punktet, som sidder nogle få centimeter oppe i skeden. Du kan læse mere om sprøjteorgasmer og skedeorgasmer her.
Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke!
De bedste hilsner,
Siv