Bliver jeg stram igen
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej. Jeg har haft en del sexpartnere.. men det ikke sådan at vi dyrker sex hver dag, der har været perioder hvor det er 2-3 gange på en uge, nogle gange gik der flere uger eller 1 måned før jeg havde sex igen. Jeg ved jeg er en del åben nu... Jeg har nu ikke haft sex siden december 2017.. hvis jeg ikke har sex inden august/september 2018, når jeg så at blive stram igen? Og ville det gøre ondt

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over om din skede kan blive stram igen, når man ikke har haft sex i lidt tid. Men faktisk er det sådan, at en skede ikke bliver større eller mindre stram af at have sex - eller ikke at have haft sex. En skede er ligesom en elastik. Efter at man har hevet meget i et elastikbånd, så er det en overgang udvidet og kommer derefter tilbage til sin oprindelige form. Skeden udvider sig, når man er seksuelt ophidset og sex, og trækker sig så sammen igen efterfølgende. Du kan ikke mærke, at den trækker sig sammen igen, så du skal ikke være bekymret for, om det vil gøre ondt. Og faktisk er det først efter en fødsel eller med alderen, at man kan mærke en forskel i sin skede.
Mange hilsner Pernille