Ondt
brevkassespørgsmål af
Mille
13 år
Hej
Da jeg sad og spiste aften smad fik jeg ondt imellem hoften og blæren det var ikke slemt i starten men så da vi var ude og gå så blev det være og da jeg kom hjem fik jeg også ondt i hoften og benet ingen ting hjælper det bliver bare være og være har fortal min mor hun siger bare at det er der ikke noget og gøre ved

Svar:
Hej Mille
Det lyder rigtig ubehageligt med de smerter. Som almindelig rådgiver er jeg ikke læge eller fysioterapeut, så jeg kan desværre ikke komme med en diagnose. For at kunne give et ordentligt svar på hvad det er, lyder det også som om det ville kræve at en læge fik kigget på det i virkeligheden.
Nu er det efterhånden nogle dage siden du har skrevet, så jeg håber det er gået i sig selv. Hvis du fortsat har smerter og især hvis de er blevet værre, vil det være en rigtig god idé at prøve at få en tid ved lægen. Det er selvfølgelig heller ikke særlig rart at din mor bare siger, der ikke er noget at gøre ved det. Det har jo helt sikkert gjort ondt, og det er rigtig godt, at du reagerer på, hvad din krop fortæller dig af signaler, især når den gør ondt. Når hun siger sådan, håber jeg, hun mente, at der ikke var så mege,t hun kunne gøre ved det dér om aftenen. For hvis du oplever meget stærke akutte smerter eller hvis mellem-stærke smerter bliver ved og ikke går over af sig selv, så er det helt ok at stå fast ved det og gerne ville til lægen.
God bedring!
Hilsen Agnete