Bange for at ødelægge venskab

brevkassespørgsmål

Bange for at ødelægge venskab

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 3 uger 1 dag siden

Hej jeg er en dreng på 17 år. Jeg går på efterskole og jeg er blevet meget vild med en pige på skolen. Vi havde elevfest for ca en uge siden hvor mig og hende kyssede. Har dog fundet ud af at det kun var fordi hun var fuld og jeg føler nu at jeg har ødelagt det venskab jeg havde med hende. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Om jeg skal prøve at få det til at fungere mellem os igen som venner selvom det nok ville være meget mærkeligt da jeg jo stadig ville have følelser i klemme. Eller bare prøve at komme vider fra hende. Jeg har jo heller ikke lyst til at blive venner med hende bare for at få mit hjerte knust igen

Svar:

Kære du

Mange tak for dele din oplevelse og tanker med os. Det lyder som om, at du har været igennem en følelsesmæssig rutsjebanetur, og det er helt okay at føle sig forvirret og lidt nedtrykt lige nu. Først og fremmest, vil jeg gerne sige, at det, du føler, er helt normalt, og det er helt okay. Det kan være hårdt at opleve en slags intimitet med en person og så finde ud af, at det måske ikke betød det samme for dem. Det er helt naturligt at føle sig lidt afvist eller forvirret i en sådan situation.

Når det kommer til din relation til hende, er det en god ide at huske på, at du skal tage vare på dig selv og dine følelser først og fremmest. Det kan være fristende at prøve at redde venskabet for enhver pris, men hvis det bare gør dig mere ked af det eller forvirret, kan det være bedst at give dig selv tid og plads til at hele, som første prioritet.

Hvis du føler, at du kan være venner med hende, selvom du stadig har følelser for hende, så kan dette være værd at overveje. Men det er vigtigt at sætte nogle grænser og være ærlig overfor dig selv om, hvad du har brug for for at føle dig tryg og respekteret.

På den anden side, hvis tanken om at være tæt på hende bare gør dig mere ked af det, er det okay at tage et skridt tilbage og fokusere på at tage sig af dig selv og komme videre. Det betyder ikke, at du er svag; det viser bare din styrke og evne til at passe på dig selv.

Uanset hvad du beslutter dig for, husk at du ikke er alene. Der er altid støtte og forståelse at finde, om det er hos venner og familie. Du kan også altid finde støtte i vores sms-chat. Du fortjener at blive hørt og støttet i denne tid, så tøv ikke med at søge hjælp, hvis du har brug for det. Pas på dig selv, og vær venlig mod dig selv i denne tid. Du fortjener kun det bedste.

De bedste hilsner
Kasper

cyberhuskaspers billede
Kasper fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål